Selectează o Pagină

Nu sunt de acord ca slabitul sa fie o povara. Caci daca il facem sa fie, creeaza stres in organism si asta incetineste metabolismul. Deci ne cam punem singure bete in roate si ne facem viata un calvar, nu?

5 condimente

Asa ca hai sa ne condimentam mancarurile cu ceva bun, dar care sa ne si ajute sa slabim. Nu zic ca asta ar fi suficient, dar e un pas spre kilograme mai putine.

Iata 5 condimente care ne ajuta sa fim mai slabe:

Ghimbirul
L-am descoperit intr-o reteta BBC extraordinara (nu, nu e de slabit!), de tort inghetat, cu frisca, ghimbir confiat si ciocolata neagra. Iar de Anul Nou, am facut cadouri gourmet in care era strecurat si ghimbir: sirop de pere si ghimbir
Recunosc, nu-mi place gustul lui. Imi plac mirosul si aroma pe care o da in diferite mancaruri.

– Un cercetator japonez, L.K. Han, sustine ca ghimbirul creeaza termogeneza, ceea ce activeaza metabolismul si duce la arderea grasimilor, potrivit LiveStrong.com.
– Potrivit progressivehealth.com, exista studii care arata ca ghimbirul ajuta la reducerea colesterolului.
– Ghimbirul imbunatateste digestia pentru ca creste pH-ul din stomac si stimuleaza enzimele digestive. In plus, are un continut crescut de fibre si asta creste motilitatea intestinala, ceea ce face ca sistemul digestiv sa functioneze mai eficient si sa duca la scaderea in greutate, sustine acelasi site.
– Ghimbirul ne mai ajuta intr-un fel la slabit: ne da o senzatie de satietate pe termen mai lung. Cel putin, asa am observat ca se intampla.

CITESTE SI  Ce se intampla cu tine cand mananci pe fuga?

Idee de reteta cu ghimbir: Taietei de orez cu creveti si edamame

Scortisoara
Nu-mi pot imagina un suc de mere fiert, orezul cu lapte din copilarie, mucenici, mere la cuptor fara scortisoara. Si muuulte alte retete!

– Jumatate de lingurita de scortisoara poate scadea colesterolul “rau”.
– Scortisoara ajuta la scaderea indicelui de masa corporala, potrivit caloriecount.com.
– Un studiu publicat in „Diabetes, Obesity and Metabolism”, in 2009, a scos in evidenta faptul ca scortisoara ar contribui la mentinerea echilibrului glucozei din sange. Nivelurile fluctuante ale acesteia pot duce la foame si la pofte nesanatoase, potrivit livestrong.com.

Din nefericire, in magazine gasim o specie de scortisoara numita cassia, mai putin aromata si, evident, mai ieftina decat scortisoara adevarata. Se recomanda sa o folosim in cantitati mici, deoarece poate afecta ficatul.

Doua retete cu scortisoara: Friganele cu mere inabusite (dupa reteta lui Gordon Ramsay), Gutui cu vin de Porto si scortisoara

CITESTE SI  De cine mai depinde gustul mancarii

Seminte de mustar
Ador mustarul cu… seminte de mustar. Imi place cum plesnesc in gura, precum si gustul lor usor picant.

– Semintele de mustar iti taie pofta de mancare si te determina sa mananci mai sanatos, adica mai putine alimente grase si dulci si mai multe alimente sarace in calorii, conform ele.ro.
– Stimuleaza metabolismul lenes si ajuta la arderea grasimilor.
– Si evident ca vei fi mai linistita sa mananci un sandvici cu mustar, decat unul cu maioneza!

Idei de retete (chiar si pentru mine, caci nu le-am incercat, dar suna atat de bine): fasole verde cu seminte de mustar, lamaie si smantana, unt aromat cu tarhon si seminte de mustar

Seminte de coriandru
Nu am reusit sa ma impac pana acum cu coriandrul verde. Am inteles ca tine de obisnuinta – mananci prima data si nu iti place. Mai mananci o data si iarasi nu-ti place. A treia oara, daca nu te dai batuta pana acum, incepe sa-ti placa. Eu m-am oprit deocamdata la incercarea cu nr. 2.
Insa imi plac mult, foarte mult, semintele de coriandru – mai ales la cuptor cu cartofi noi, sa simt cum le rontai.

– Coriandrul accelereaza metabolismul.
– Ajuta la producerea de enzime si de sucuri gastrice.

CITESTE SI  Mind Body Nutrition

Idei de retete: supa de naut cu coriandru si lime, vita cu merisoare si condimente

Curcuma
Nu e un condiment pe care l-am intalni prea des prin bucatariile noastre, nu? Eu m-am jucat de vreo doua ori la niste curry de ciuperci si nu e rau deloc.

– Curcuma sau turmericul ajuta la prevenirea repunerii grasimii dupa scaderea in greutate, potrivit livestrong.com. Asa ca daca ai tinut dieta si intr-un colt al sufletului pandeste teama reingrasarii, linisteste-te din cand in cand cu feluri de mancare in care sa strecori si turmeric.
– Turmericul poate chiar sa contrabalanseze efectele negative ale unei diete ”junk food”, potrivit naturalsociety.com.
– Turmericul scade nivelul rezistentei la insulina, un factor important legat de cresterea in greutate.

Cateva idei de retete: Curry de ciuperci cu mamaliga, Tagine de legume, supa de dovlecei si rosii

Condimentele prezentate au multe alte proprietati pentru sanatate. Eu mi-am indreptat atentia doar asupra calitatilor lor pentru imbunatatirea metabolismului. De exemplu, scortisoara este un remediu natural pentru vindecarea migrenelor sau pentru scaderea febrei, iar turmericul inhiba proliferarea tumorilor celulare.

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!