Selectează o Pagină

Poftele apar cand ne e viata mai draga.

Stii felia aceea de tort din frigider ramasa de ieri?

Sau inghetata din vitrina de la mall?

Ori o punga de biscuiti imbracati in ciocolata, aruncata prin camara?

Ne amintim de ele asa, intr-o doara, si nu ne mai dau pace. Pana cand nu le devoram.




Ce-ar fi daca am infrunta poftele si am spune STOP? Iata cum:

10 trucuri ca sa faci fata acestor pofte nedorite

1. Mananca la micul dejun. E o fraza pe care o tot auzi. Daca nu sari peste prima masa a zilei, nu ai sa te trezesti cu pofte de carbohidrati la pranz.

2. Cand te trezesti ca apar niste pofte, intreaba-te: Ce imi doresc cu adevarat? Chiar vreau asta? O sa ai supriza. De fapt, mai bine ai citi o carte sau ai iesi in parc la plimbare.

pofte

3. Deseori, aceste pofte culinare sunt determinate de nevoia corpului pentru o ”recompensa”. NU de nevoia pentru un aliment. Asa ca poti sa te recompensezi si altfel. Ce-ai zice de o piesa de teatru? Sau de o plimbare prin padure?

4. Ca sa scapi de pofte, alearga! Nu, nu ca te-ar urmari. Desi nici asta nu e neadevarat. Asa, nu doar te distantezi de ideea de a manca si de alimentele la-ndemana. In plus, se vor eliberea endorfine. Ele iti vor da o stare de bine.

5. Faci un dus fierbinte. Cat de fierbinte poti rezista. Asa, ca sa te simti cam ca la sauna. 5-10 minute. O sa vezi ca nu vei mai simti nici urma de pofte.

6. Suna un prieten! Nu, nu e vorba de niciun concurs. Dar te vei simti plin cu altceva decat cu mancare. Cu placerea de a socializa cu cineva drag.

7. Aceste pofte vin ”de mana” cu reprezentarea mentala a alimentului ravnit. Pai, ca sa scapam de pofte, hai sa scapam de reprezentarea mentala. A… tortului de caramel, a canitei cu cappuccino, a clatitelor cu caramel. Cum? Simplu! Ne gandim la lucruri comune. De exemplu: ce planuri avem saptamana viitoare, cand mergem la coafor. ce miros are trandafirul? Cat de frumos e un curcubeu?

8. Asculta melodia preferata. Atentia ta se va comuta instantaneu pe informatiile primite prin canalul auditiv. Vei uita, astfel, de alimentul ravnit.

9. Mananca cu ritm. Daca respecti mesele zilei, nu-ti va fi foame. Ba chiar vei evita astfel sa iti fie pofta de ce nu trebuie. Si daca totusi vin aceste pofte, chiar daca mananci regulat de cinci ori pe zi, mananca un fruct. Unul care iti place mult. Ce zici de smochine? Sau de dovleac, ca tot e in sezon.

10. Cand vine peste tine gandul care poarta pofte culinare, spune STOP! Fii atent la ceea ce simti. Poate fi furie, suparare, tristete, neajutorare, deznadejde? Iti vine sa plangi, poti plange? Iti vine sa razi, poti rade. Dar nu manca! O sa simti chiar si durere. Si sentimentul ca va dura la nesfarsit. Nu, durerea nu tine la nesfarsit. E doar o iluzie. Se va opri, iar tu vei ajunge intr-un loc unde nu vei mai tanji dupa dorinta. Vei simti in acest fel o mare realizare. Si vei avea sentimentul ca poti face si alte lucruri importante in viata.

Daca vrei mai multe informatii de food psychology coaching (psihonutritie), citeste cartea mea ”Reimprieteneste-te cu mancarea! Si cu tine insati”. Vei primi si un audiobook gratuit. Sau te poti inscrie la servicii private de consiliere.

CITESTE SI  Baza alimentatiei sanatoase: diversificarea

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!