Selectează o Pagină

Probabil, nu esti singurul care s-a simtit tradat, care a trait o nedreptate. Care tot rumineaza niste ganduri legate de experiente trecute, simtindu-se jignit, nedreptatit, tradat. Poate, in copilarie, adultii semnificativi din viata ta te-au nedreptatit. Poate, chiar in viata de adult ai suferite experiente neplacute, pe care nu le poti da uitarii. Si asta, nu doar o data.

Sa ierti insa este ceea ce ai nevoie. Nu, nu este o favoare pentru cel care te-a jignit, tradat, nedreptatit. Este un cadou pe care ti-l faci chiar tie!

Celalalt poate sa nici nu afle de marea ta schimbare interioara.

Sa ierti nu inseamna sa uiti sau sa negi faptele, experientele traite. Ci sa le vezi dintr-o alta lumina, sa le accepti, sa le integrezi si sa mergi mai departe.

Sa ierti, cel mai puternic metabolizator sacru

sa ierti

Sa ierti te poate ajuta sa te vindeci si chiar sa slabesti. Iertarea este unul dintre metabolizatorii sacri, alaturi de dragoste, de credinta ori de curaj. Dar iertarea cred ca este cea mai puternica.

Cu alte cuvinte, sa nu te miri daca vei reusi sa scapi de ceva kilograme dupa ce reusesti sa ierti. Practic, reusesti sa scapi de o povara de pe suflet, care s-a materializat in kilogramele nedorite.

Cand vrem sa ne vindecam de o afectiune, nu este suficient sa luam pastile si sa tinem regim.

Terapiile noastre vindecatoare trebuie completate de intelegerea mesajului pe care il aduce boala. Daca nu intelegem de ce avem aceasta boala, chiar daca dam semne de vindecare, simptomele vor lovi in scurt timp si mai puternic.

In plus, pentru vindecare trebuie sa ne dam seama si ce trebuie sa schimbam la nivel spiritual, în sufletul nostru și în inima noastră.

CITESTE SI  ”Prefer sa toc, sa sotez, sa transez, sa flambez, sa framant”

Acestea sunt valabile si cand avem probleme legate de nutritie. In plus, ne dorim sa avem o relatie sanatoasa cu mancarea, fara sa purtam dupa noi experiente trecute nedigerate, care ne afecteaza alegerile culinare prezente.

Dar cum ajunge iertarea sa aiba efecte asupra corpului?

Când ai un sentiment, oricare ar fi el, acesta nu rămâne undeva în plan abstract, ci se răsfrânge la nivelul întregului organism. Lasă-ți trupul să simtă dragoste și fiecare moleculă va rezona cu această stare. Sau iertare, sau curaj. Alege să simți răutatea, dacă ții neapărat, și tot organismul tău va emana răutate.

„Cine suntem și ce simțim clipă de clipă are un echivalent biochimic exact” („Slow Down Diet. Eating for Pleasure, Energy, & Weight Loss”, Marc David, Healing Arts Press, Rochester, Vermont, 2005, pag. 159).



Cum sa ierti

Ne-am lamurit cat de important este sa ierti. Insa pare sa nu fie prea usor, nu?

Robert Enright, Ph. D., cercetator lider in materie de iertare, ne propune 8 pasi. Bineinteles, suntem diferiti si iertarea poate sa se manifeste diferit. Insa Enright ne propune cateva principii care ar fi valabile pentru toata lumea. Poate ca unii am trait adevarate traume si e nevoie sa urmam sedinte de consiliere, pentru a face fata stresului posttraumatic.

1. Sa incepem cu inceputul. Pe cine vrei sa ierti? Asadar, primul pas e sa faci o lista cu cei care te-au ranit profund.

Apoi trebuie sa… le dai note ca sa ii ordonezi dupa cata durere ti-au pricinuit. Intreaba-te: Cata durere simt legat de cum s-a purtat cu mine aceasta persoana?

Nota 1 primeste cel care ti-a provocat cea mai putina durere si 10, cea mai multa.

Deja acum ai o lista in ordinea ierarhiei. Poti continua exercitiul cu cel care a luat nota cea mai mica.

CITESTE SI  Sa cautam etichete pe care le-ar fi inteles si strabunica

2. Aminteste-ti cum ai fost jignit de persoana aleasa la punctul 1.

Adreseaza-ti cateva intrebari: Ce influenta a avut asupra vietii tale? Ce efecte negative ti-a cauzat, la nivel fizic sau psihic? Aceste evenimente ti-au schimbat viziunea asupra umanitatii sau increderea in ceilalti?

Da-ti voie sa simti emotiile negative care, probabil, dau navala la amintirea acestor experiente.

3. La un moment dat, cand esti pregatit, trebuie sa iei decizia de a ierta. Asta nu inseamna sa gasesti scuze pentru faptele persoanei, sa uiti ce s-a intamplat sau sa nu mai fie importanta pentru tine dreptatea pe care o meriti. Practic, vei invata sa o privesti cu compasiune si iti vei reduce resentimentele fata de ea.

4. Urmeaza exercitii cognitive. Iarasi, adreseaza-ti intrebari: Cum a fost copilaria acestei persoane? Ce rani ar fi suferit de la alte persoane care au determinat-o sa te raneasca? Ce traia in momentul in care te-a ranit (stres, propriile experiente neplacute de viata)?




Intrebarile nu au ca scop gasirea unor scuze, a unor circumstante atenuante. Te ajuta doar sa intelegi persoana mai bine. Sa gasesti acele zone care i-au provocat durere. Care o fac vulnerabila si umana.

5. Acum trebuie sa-ti acorzi atentie deplina, sa vezi daca in inima ta apare cel mai firav sentiment de compasiune pentru persoana care te-a facut sa suferi. Poate ca ea isi regreta profund faptele. Poate ca a actionat fara sa isi doreasca in mod expres sa te raneasca.

6. Incearca sa fii constient de durerea pricinuita, ca sa nu o arunci inapoi la cel care te-a ranit sau chiar asupra altor persoane care, de fapt, nu au nicio vina. Cand suntem raniti, avem tendinta de a reorienta durerea catre altii. Aici apare riscul de a perpetua nedreptatea si furia.

CITESTE SI  “Intre dragostea pentru ciocolata si disperarea de a slabi”

Si din acest motiv este important sa ierti: ca sa nu ajungi sa ranesti, la randul tau, incercand sa scapi de durerea care te apasa.

7. Gandeste-te acum la un dar sau la un gest frumos indreptat catre persoana pe care incerci sa o ierti. Poate fi un telefon, un zambet, o vorba buna despre ea. Evalueaza, bineinteles, propria siguranta, atunci cand iti exprimi bunatatea fata de ea. Daca te simti in pericol, poti gasi alte metode pentru a-ti exprima sentimentele, fara sa intri in contact cu acea persoana. Poti medita sau poti scrie intr-un jurnal personal.

8. La sfarsit, dar nu in ultimul rand, incearca sa gasesti o explicatie, un scop al experientei traite. Unii oameni raniti devin mai sensibili la suferintele altora si isi stabilesc ca scop sa ii ajute pe cei raniti. Poti fi motivat sa previi viitoarele nedreptati asemanatoare cu cele traite de tine.

Nicio experienta, nicio traire nu sunt intamplatoare. Ele aduc cu sine un mesaj din care sigur avem ce invata.

Cand te simti pregatit, poti repeta exercitiul cu a doua persoana din lista.

Iertarea cere timp. Nu apare dintr-odata. Chiar si daca faci acest exercitiu. Pot chiar sa treaca zile intregi intre acesti 8 pasi. Rezultatul este insa unul care iti va aduce liniste, bucurie, eliberarea unei energii stagnante, care altfel ar duce la boli sau la kilograme in plus. Fa-ti acest dar al iertarii. Il meriti!

Iar daca vrei un pic de indrumare, poti participa la sedinte de psihonutritie (Food Psychology Coaching). Te vor sprijini sa aduci la lumina resursele care sa te ajute sa-ti atingi scopurile si sa-ti imbunatatesti relatia cu mancarea.

Nu tine cont

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!