Selectează o Pagină

”Stop building fragile habits” este titlul de newsletter care m-a facut sa citesc un intreg articol despre cum sa-ti construiesti obisnuinte pozitive.

obisnuinte-in-noul-an

De exemplu, pentru a deveni scriitori, va trebuie evident exercitiu, practica. In articol veti vedea ce s-a intamplat dupa ce Jeff Goins, al carui blog aduce inspiratie miilor de fani, a decis sa scrie 500 de cuvinte zilnic timp de un an.

La sfarsitul anului avea peste 10.000 de inscrisi la newsletter si un editor care i-a propus sa scrie o carte. Asta da obisnuinta! Despre obisnuinte vreau sa vorbesc acum.

Despre obisnuinte pozitive, bineinteles.

Cand v-ati format ultima oara o obisnuinta noua?




Poate nu vreti sa va apucati sa scrieti carti. Dar sigur vreti sa va dezvoltati, sa faceti ceva mai mult pentru voi, sa va impliniti visele. Pentru asta va trebuie sa va construiti obisnuinte noi.

Stiu ca e greu sa facem ceva nou pentru noi, ca luptam cu rutina, ca pare sa ne fie mai comod in locul, pozitia in care ne aflam acum.

CITESTE SI  Hai sa simtim! Nu sa mancam

Stiu ca schimbarea ne sperie (cand tastam, am facut un act ratat, am scris ”schimbarea ne trebuie”, caci exact asta cred).

Insa ganditi-va un pic, acum cand, poate, va stabiliti obiective pe noul an.

De ce aveti nevoie ca sa va dezvoltati, sa cresteti, sa evoluati?

De ce aveti nevoie pentru a fi mai multumiti si mai impacati cu voi?

Poate aveti nevoie sa va acordati mai mult timp, sa faceti sport, sa va gasiti o noua pasiune, sa incetiniti ritmul, sa mergeti doua statii in plus pe jos, sa mancati mai multe fructe, sa renuntati la dulciuri, sa nu mancati noaptea tarziu, sa rezistati tentatiilor (un pahar de vin, o bomboana, o poseta noua, o tigara in plus etc.) etc. Ma rog, asta nu inseamna sa renuntati sa va rasfatati din cand in cand, ci sa faceti diferenta dintre rasfat si dependenta, dintre ce va face bine si ce va face rau (trupului si sufletului).

CITESTE SI  Cum sa mancam ca sa ne simtim plini de energie

Poate ca e nevoie sa cititi mai mult pentru a va dezvolta. Poate ca e nevoie… sa cantati, sa dansati, sa desenati si sa va jucati mai mult pentru a fi mai creativi. Fiti sinceri cu voi si descoperiti obisnuinta noua de care aveti nevoie.

Parerea mea este ca, pentru a avea succes in construirea noilor obisnuinte, e nevoie sa va concentrati pe una singura, la un moment dat. Asta, pana se formeaza si se consolideaza.

In plus, faptul ca ati reusit sa va construiti o obisnuinta noua, va va da increderea si va va intari convingerea ca sunteti puternici, ca va puteti atinge scopurile.

Se spune ca o obisnuinta noua se formeaza in 21 de zile. Nu stiu daca este chiar asa. De curand, am repetat o actiune timp de trei zile, de mai multe ori pe zi, si m-am trezit ca imi intrase deja in reflex.

CITESTE SI  10 solutii pentru a lasa tortul in frigider cand esti stresat

Probabil, depinde si de cat de complexa este actiunea. Daca vreti sa incepeti sa folositi ata dentara, e mai mult ca sigur ca, dupa cateva zile, va veti forma aceasta obisnuinta.

Iar daca doriti sa faceti sport de trei ori pe saptamana, e posibil sa va intalniti cu rezistente, cu ”proteste” ale corpului obisnuit intr-o stare de… lancezeala. Si sa nu va ajunga doar 21 de zile.




Revin la ideea de plecare: 500 de cuvinte pe zi. Gasiti-va cele ”500 de cuvinte pe zi”. Gasiti, asadar, obisnuinta care va va duce o noua perspectiva, o activitate de succes, mai multa sanatate, iubire, pace sufletului.

Foto credit: pixabay.com

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!