Selectează o Pagină

Probabil, ti s-a intamplat sa fii plin de entuziasm in noaptea trecerii dintre ani si sa visezi cu ochii deschisi ce lucruri minunate vei face in noul an. Dar nu s-a schimbat nimic apoi. Aceeasi munca, aceleasi responsabilitati, aceleasi facturi, acelasi numar de kilograme. Nimic nou. Nimic extraordinar.

Ba, chiar dupa ianuarie, te-ai simtit descurajat. Planurile nu ti-au iesit. Si asta, cam in fiecare an.

de-ce-esueaza-rezolutiile-de-anul-nou

Poate ti-ai spus ca vei slabi 5 kilograme in ianuarie. Si, la sfarsitul lunii, stupoare! Acul cantarului nu pare sa tina cont de rezolutiile tale de revelion. Pare insensibil, crud si imuabil.

Unde gresim? Caci nu esti singur. Foarte multi patim acelasi lucru.

Poate ca nu gresim, dar e nevoie sa vedem lucrurile un pic altfel. Cand lucrurile nu merg, inseamna ca e nevoie de o schimbare. O schimbare de perspectiva.

Schimbare de perspectiva

Sa zicem ca in loc sa iti stabilesti ca obiectiv: x kilograme in y saptamani, ti-ai propune sa iesi la alergat in fiecare seara sau de trei ori pe saptamana. Sau ti-ai propune sa nu mai mananci dupa ora 18.00. Sau ti-ai gasi inlocuitori sanatosi (si deliciosi!), pentru biscuitii, batoanele si chipsurile dintre mese – adica o gustare care sa iti placa mult, sa iti tina de foame si sa nu iti aduca prea multe calorii goale. Ma rog, ai inteles ideea.

CITESTE SI  Cinci pasi pentru o dieta de succes

Ce ar fi ca in loc sa vezi doar linia de finish sa urmaresti chiar drumul? Ce ar fi ca in loc de obiectivul final sa te concentrezi pe proces? Ce-ar fi…

Faptul ca te gandesti doar la punctul final iti creeaza stres, te impiedica sa gasesti cele mai bune modalitati de a ajunge acolo.

Bineinteles, daca nu stim exact ce ne dorim, nu putem sa obtinem. Asadar, e important si obiectivul. E obligatoriu sa stim exact ce ne dorim. Dar dupa ce ne-am stabilit un obiectiv, hai sa vedem ce putem face sa il atingem. Care ar fi pasii? Am putea sa il spargem in obiective mai mici?

CITESTE SI  Cum devin visele realitate

Pasi catre succes

Sa vedem ce putem face cu exemplul de mai sus.

Obiectiv: sa slabesc 10 kilograme.

Mici obiective:
Sa fac mai multa miscare.
Sa mananc mai sanatos.

Pasi:
Merg in fiecare zi pe jos macar o statie.
Fac sport 40 de minute de doua ori pe saptamana.
Reduc cantitatea de paine.
Inlocuiesc dulciurile cu fructe (chiar daca au si ele calorii, macar mananc ceva sanatos si scap de obisnuinta de a manca dulciuri cu calorii goale) etc.




Tot ce am de facut este sa ma concentrez pe pasi, nu pe obiectivul final.

Cu alte cuvinte, e nevoie sa stii ce ai de facut in fiecare zi si sa mergi inainte fara sa te descurajezi. Atitudinea este cea care te va duce catre indeplinirea obiectivelor.

Bineinteles, este doar un exemplu. Fiecare isi poate gasi propriul ritm si activitatile care ii plac. Poate gasi o forma de miscare pe care o adora (dans, pilates, aerobic, inot etc.). Nu exista retete universale. Exista doar oameni unici, cu propriile asteptari, dorinte, preferinte.

CITESTE SI  Posibila dieta si niste intrebari

Bineinteles, in atingerea obiectivului, ca sa fim 100% siguri de succes, nu uita sa ceri ajutor si subconstientului tau. Vorbeam de asta acum doua zile. In stare de relaxare, trimite sugestii pozitive legate de obiectivele tale: „Voi fi din ce in ce mai slab si sanatos. Sunt deja recunoscator ca pot avea o sanatate buna si un corp asa cum imi doresc”.

Pe aceasta idee, gasesti un articol interesant aici.

Vei citi ce a facut diferenta intre doi exploratori care au vrut sa atinga Polul Sud, doar unul indeplinindu-si obiectivul. Celalalt nu a apucat nici macar sa isi spuna povestea…




Dar ca sa termin intr-o nota obiectiva, e inceput de an, hai sa fim optimisti! Putem sa ne atingem scopurile, putem sa facem, de fapt, orice.

Foto credit: pixabay.com

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!