Selectează o Pagină

De cate ori ai fi spus „vreau sa slabesc si nu pot pentru ca…”. Pentru ca nu ai vointa, pentru ca nu ai timp, pentru ca nu stii sa gatesti, pentru ca nu iti place sa faci sport si multe alte motive „bine intemeiate”…

Ce inseamna pentru tine sa slabesti?

Probabil, vrei sa incapi in rochia din liceu. Sau vrei sa arati ca prietenele tale cele mai slabe. (Cu siguranta, ai si prietene mai plinute, dar nu ele sunt reperul pentru tine, nu?) Sau te uiti prin reviste si te gandesti ca ai arata mult mai bine daca ai fi mai slaba.

vreau sa slabesc si nu pot

Sau, probabil, ai parti pe care nu iti place sa le vezi cand te uiti in oglinda. Si iti spui „vreau sa slabesc, nu ma plac!”.

Hai sa vedem cateva situatii cand credem ca nu putem slabi.

Cateva situatii cand spui ”Vreau sa slabesc si nu pot”

„Vreau sa slabesc si nu pot pentru ca nu am vointa!”

Ei, bine, aceasta este o credinta des intalnita cand vine vorba de diete. Am o veste pentru tine: deseori, cand spui „vreau sa slabesc si nu pot”, nu e vorba de vointa. Stiu, pare greu de crezut.

CITESTE SI  Ce se poate intampla daca slabesc exact cat imi doresc

Sa luam ca exemplu situatia cand ai fost atat de ocupata in timpul zilei incat ai amanat foarte mult cina. Daca au trecut mai mult de patru ore de la ultima masa, sa nu te miri ca ai o foame de lup. E ceva normal. Sa nu te miri ca „nu ai vointa” sa te abtii. Pentru ca nu ti-ai asigurat nutrientii de care corpul are nevoie, creierul trimite un singur mesaj: „FOAMEEE!”. El nu stie sa iti spuna: „As mai avea nevoie de niste vitamina C…”. Asadar, ca mananci mai mult nu e o problema de vointa in aceasta situatie. E o problema de RITM.




Daca ai respecta un regim alimentar cu mese regulate, nu ai ajunge in aceasta situatie. In general, ar fi vorba de mic dejun, pranz, gustare, cina, gustarea de dupa pranz – varianta cu trei mese si doua gustari. Sau, daca preferi sase mese, poti adauga o gustare intre micul dejun si pranz. E adevarat, fiecare poate sa-si gaseasca propriul ritm. Daca nu poti manca micul dejun pentru ca nu iti este foame, dar ai mese regulate in restul zilei, este la fel de bine.

CITESTE SI  ”Prefer sa toc, sa sotez, sa transez, sa flambez, sa framant”

Iar legat de cantitate, e de preferat sa nu depasesti doua treimi din volumul stomacului.

Despre ce mai zic cercetatorii legat de faptul ca nu ar fi o problema de vointa atunci cand mananci mult am mai scris si aici.

„Vreau sa slabesc si nu pot pentru ca mereu mananc mai mult decat ar trebui”

E posibil sa mananci mai multe decat ti-ai propus pentru ca in subconstientul tau nu vrei, de fapt, sa slabesti. Esti contrariata si indignata, nu?

Poate ca ai undeva implantata adanc ideea ca nu meriti sa arati bine, nu meriti aprecierea celorlalti, nu meriti sa fii iubita si atunci faci tot ce poti (constient sau nu) sa iti dovedesti ca aceste credinte sunt adevarate.

Ei, bine, ele sunt credinte false, formate, cel mai probabil, prin interactiunea cu adultii semnificativi din viata noastra, in copilarie. Ce facem cu aceste ganduri irationale? De genul „nu merit sa fiu frumoasa”, „nu merit sa fiu iubita”, „nu merit aprecierea celorlalti”, iar acum, „nu merit să slăbesc”.

Pasul 1: Identifica aceste ganduri irationale, negative, care te autosaboteaza.
Pasul 2: Inlocuieste-le cu ganduri pozitive, rationale:

CITESTE SI  Ce faci cand vrei sa atingi un scop, dar simti ca esti blocat?

”Merit orice imi doresc atata timp cat nu ii afecteaza pe ceilalti”

”Oricine merita sa fie iubit si sa iubeasca.”

”Nu este adevarat ca nu merit sa fiu iubita. Sunt deja iubita de parinti, de bunici, de prieteni.” etc.

„Vreau sa slabesc si nu pot pentru ca ma impiedica ceilalti”

Probabil, ti se intampla ca, de fiecare data cand le faci o vizita parintilor, sa pleci de acolo ca un balon. Bonus, niste sentimente de vinovatie.

Sigur ca n-ar fi greu sa mananci cumpatat, insa cand auzi atatea indemnuri la imbuibare, parca ti-e greu sa refuzi.




Lucrurile stau asa: exista evenimentul „mers la parinti” care duce la „mananc foarte mult”. Deci, avem urmatoarea problema: un context exterior duce la modificarea comportamentului tau alimentar. Pentru a evita aceasta experienta, putem aplica rezolvarea proactiva de probleme. Ma rog, tehnica asta o putem aplica in orice situatie nedorita de viata. Despre ea, insa, in curand!.

Daca iti spui in continuare „vreau sa slabesc si nu pot!” si ti-ai dori indrumare in calatoria ta catre silueta dorita, poti apela la servicii de coaching in psihonutritie.

Foto credit: Pixabay.com

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!