fruct cu antioxidanti

Foto: © Milan Markovic | Dreamstime.com

Cum e sa te trezesti in fiecare dimineata simtindu-te excelent si placandu-ti cum arati cand te uiti in oglinda de la baie? Daca ai o asemenea experienta placuta in fiecare dimineata, spune-ne si noua care e reteta ta. Daca nu, afla ca in SUA a aparut la sfarsitul anului trecut o carte care merita atentia oricaruia vrea sa fie sanatos, frumos si sa tina kilogramele in frau.

Cartea – „The O2 Diet: The Cutting Edge Antioxidant-Based Program That Will Make You Healthy, Thin, and Beautiful” – prezinta un program usor de urmat, cu accent pe ce trebuie sa mancam si nu pe ce ar trebui sa evitam. Cele doua autoare, Keri Glassman si Sarah Mahoney, ne demonstreaza cum am putea sa mancam ceva delicios fara sa ne ingrasam – cum ar fi pere caramelizate, friganele cu nuci pecan, friptura cu sos chimicurri, nuci acoperite cu ciocolata si sangria. Nu e vorba despre a numara caloriile sau de a avea un stil de viata dominat de restrictii alimentare, ci de a face alegeri culinare potrivite.

Ideea de la care se porneste este de a introduce in alimentatie cat mai multe alimente cu antioxidanti, acestia fiind necesari pentru prevenirea formarii sau pentru combaterea radicalilor liberi. Cand o celula moare, elibereaza o molecula singura de oxigen, numita radical liber, care bruiaza functionarea normala a celorlalte celule. Acesti radicali liberi contribuie la aparitia afectiunilor grave, cum ar fi cancer, boli de inima, diabet, la accelerarea imbatranirii sau la depunerea grasimilor. Aparitia lor este un lucru firesc (doar toti imbatranim), conteaza insa cantitatea in care apar radicalii liberi. Iar regimul de viata al multora dintre noi, dominat de stres, mancare de proasta calitate, lipsa sportului, favorizeaza aparitia radicalilor liberi in cantitati imense. Scopul nostru este de a sti, asadar, care sunt mancarurile bogate in antioxidanti, pentru a contracara efectul radicalilor liberi. Majoritatea antioxidantilor se gasesc in fructe, legume, nuci, cereale, peste, oua, lactate.

Dieta propusa se bazeaza pe “capacitatea de absorbire a radicalului oxygen” (Oxygen Radical Absorbance Capacity); cu ajutorul acestui concept se masoara cat de bine ne protejeaza un fel de mancare impotriva radicalilor liberi. Daca vrei, poti evalua ce ai mancat azi folosind calculatorul de pe www.nutritiouslife.com.

Programul propus te ajuta, asadar, sa-ti schimbi modul de abordare a mancatului, astfel incat sa faci alegeri culinare care te vor ghida sa fii mai sanatos si sa iubesti mancarurile potrivite.

Daca vrei sa urmezi acest program, gasesti cartea pe www.amazon.com.

Tweet 16
fb-share-icon20