„Daca esti suparat sau nervos, mancarea nu va iesi buna, zau!”, imi spune Madalina de la Madeline`s Cuisine, pe care am cunoscut-o cu ocazia unei lansari de carte. Si nu orice lansare, ci chiar a cartii ei cu retete. Despre ce inseamna mancarea intr-o zi mohorata de toamna, despre alimentatia „piticilor”, despre bucataria Greciei, ca multi suntem in vacanta, despre „Dulce de poveste”, despre ce ar fi bine sa facem daca mancam mai mult decat ar trebui, intr-un interviu relaxant cu multe fete zambitoare. Madalina

Crezi ca mancarea aduce beneficii atat sufletului, cat si trupului. Ei bine, ce face mancarea pentru sufletul nostru?
Mancarea iti poate influenta starea de spirit, felurile de mancare pe care ti le pregatea mama ta, de exemplu, te pot face sa te simti copil din nou. De aceea sunt denumite si „comfort foods”, expresie care poate fi tradusa prin „mancaruri care alina”. Stii tu, orez sau taitei cu lapte, ardei umpluti, cozonac, placinta cu mere, budinca de macaroane cu branza, torturi insiropate, prajituri cu foi si cate si mai cate… 😊 Iar intr-o zi ploioasa si mohorata, o mancare calda te face sa te simti mai bine, nu?

Daca esti suparat sau nervos, mancarea nu va iesi buna, zau!

Care sunt ingredientele tale favorite? Dar mancarurile tale preferate care te fac sa te simti cu adevarat hranita? Si cand spun asta, nu ma gandesc doar la… un trup hranit.
Sunt foarte multe, pentru ca incerc sa am o alimentatie variata si echilibrata, sa nu exclud decat alimentele megaprocesate, zaharul alb, alcoolul, chipsurile din comert si ce stim clar ca dauneaza, pe cat posibil. Lista e foarte lunga, imi plac mult fructele, legumele, ouale de tara, iaurtul gras, migdalele, curmalele, somonul, cocosul, mierea de salcam… Ador salata de vinete si ardeii copti, humusul, salatele de orice fel, cartofii copti cu smantana, ciorbele facute in casa, ardeii umpluti de post sau nu, dulciurile raw, dar si deserturile traditionale, cu masura si ocazional. Orice e gatit cu drag si multa iubire 😊. Daca esti suparat sau nervos, mancarea nu va iesi buna, zau! 😊

Mi-a placut mult ideea ca blogul tau e un „happy place”, fara ganduri negative. Cum cultivi chiar tu aceasta atitudine pe blog?
Prin felul meu de a fi optimist si pentru că sunt o persoana linistita si vesela, in general. Nu sunt carcotasa, negativista, nu caut nod in papura, nu sunt vesnic nemultumita si nervoasa, cum mi se pare ca e multa lume in ziua de azi, din pacate. Incerc sa vad tot ce e mai frumos din viata si sa profit la maximum de fiecare zi. Zen-ul acesta cred ca se transmite prin felul meu de a scrie pe blog si prin multi smiley 😊)).

Pentru ca e vara si pentru ca multi iubim inghetata, da-ne o idee de reteta de pe blogul tau.
Inghetata raw de zmeura invelita in ciocolata e geniala :).

Cu cat ii interzici ceva total, cu atat sunt mai multe sanse ca atunci cand scapa de sub controlul tau sa faca excese, sa abuzeze de „fructul interzis”

Esti mamica si cred ca acorzi importanta hranei pentru ca vrei sa ai un copil sanatos. Ce ai invatat din aceasta experienta si vrei sa impartasesti mamelor?
Cred ca e extrem de important, ca mama, sa iti gasesti un echilibru, sa nu cazi in extreme: nici sa nu fii total nepasatoare legat de ce mananca al tau copil, pe principiul ca si noi am mancat de toate cand eram mici (suculet de fructe si ciorbe cu sare de la 6 luni) si uite ce bine suntem acum, nici sa nu devii megaobsedata sa nu puna gura decat pe alimente bio… Nu il poti tine intr-un bol de sticla. Ok, e bine sa aiba mereu mancarica proaspat gatita, dar nu va pati nimic de la un covrig, doi pufuleti sau putina ciocolata o data pe luna, seriously… Cu cat ii interzici ceva total, cu atat sunt mai multe sanse ca atunci cand scapa de sub controlul tau sa faca excese, sa abuzeze de „fructul interzis”.
Alt lucru extrem de important pentru puiul tau este alaptatul. Tocmai am implinit doi ani minunati de alaptat si este ceva absolut extraordinar pentru mama si copil, recomand tuturor mamicilor sa incerce si sa apeleze la un consultant in alaptare, daca intampina dificultati. Este sanatate curata + iubire 😊.

Dulce de poveste
Si pentru ca ne plac povestile, nu doar cele pe care le zicem seara picilor nostri, spune-ne cateva cuvinte despre carticica ta „Dulce de poveste”. Cum ti-a venit ideea, primul gand, despre o viitoare carte de retete? Si, apoi, ce te-a motivat sa-ti atingi scopul?
Propunerea a venit din partea Adelei de la Editura Rost. Ea fiind o fosta colega de-a mea de liceu, m-a abordat intrebandu-ma daca nu vreau sa scot o carte de retete, pentru ca ea urmareste cu drag blogul meu si si-ar dori sa aiba o carte de-a mea 😊. Am scris cartea cat am stat acasa cu piticoata mea, lansarea ei chiar a avut loc cu doua saptamani inainte sa ma intorc la birou. Cred ca orice blogger culinar viseaza sa isi scoata o carte someday, deci aceasta a fost motivatia mea: sa imi implinesc acest vis 😊.

Pentru ca suntem in august, spune-ne o destinatie de vacanta pe care a-i alege-o pentru bucataria, pentru aromele ei.
Greciaaaaaa, de unde tocmai am venit. 😊 Mancarurile grecesti sunt minunate, mult peste proaspat, salate, masline aromate, branza Feta…

Este o mare provocare pentru multi, e mare lucru sa stii sa mananci exact cat ai nevoie

In loc de final, pentru ca suntem pe un blog de food psychology, ce le-ai spune oamenilor care se confrunta cu provocari legate de mancare (kilograme in plus, mancat compulsiv, emotional etc.)? Un gand pozitiv care sa le aduca un zambet si putina relaxare :).
In primul rand, sa nu isi „inece amarul” in mancare. Sa gaseasca motivul pentru care mananca compulsiv sau mai mult decat are nevoie organismul si sa mearga la psiholog pentru a rezolva cauzele. Sa incerce apoi sa se educe sa spuna STOP atunci cand s-a saturat. Aceasta e o mare provocare pentru multi, e mare lucru sa stii sa mananci exact cat ai nevoie 😊.
Daca nu avem probleme cu mancatul emotional si doar vrem sa slabim cateva kilograme, trebuie sa avem putina grija la alimentatie (fructe, legume, carne slaba, peste, oua, lactate, nuci, seminte, mancaruri proaspete, gatite cat mai simplu), sport si iubire 😊.




Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!