Acesta este un Guest Post. Daca doriti sa scrieti articole pe teme de nutritie, psihologie sau psihonutritie pe mananc.ibcoding.com, puteti trimite un e-mail pe adresa contact@mananc.ibcoding.com.

Unul dintre cele mai mari mituri din domeniu este ca pentru a slabi trebuie sa urmezi o dieta stricta. Cu toate acestea, s-a demonstrat ca organismul incepe sa arda grasimea doar atunci cand apare un deficit caloric. Altfel spus, pentru a slabi tot ce trebuie sa faci este sa consumi mai putine calorii decat arzi in mod normal si astfel corpul tau va fi obligat sa arda grasimea. Asta inseamna ca poti consuma orice, cu conditia ca numarul de calorii consumate intr-o zi sa fie mai mic decat necesarul caloric personal.

poti-sa-slabesti
Pe acest principiu se bazeaza cam orice dieta, dar, in plus, o dieta iti asigura un stil alimentar sanatos si iti ofera suficienti macronutrienti necesari din fiecare categorie (carbohidrati, proteine si grasimi).

Dieta IIFYM (if it fits your macros), spre deosebire de oricare alta dieta, te lasa sa alegi singur ce mananci, cu conditia sa iti monitorizezi mereu numarul de macronutrienti consumati. Astfel, ai control absolut asupra greutatii tale si este responsabilitatea ta sa alegi in ce directie vrei sa te indrepti.

IIFYM poate fi folosita atat pentru slabit, cat si pentru crestere in masa si se bazeaza pe ideea ca poti manca orice, atat timp cat te afli in limitele normale pentru fiecare macronutrient (calorii, carbohidrati, proteine si grasimi). Aceste limite sunt setate in functie de fiecare persoana si de obiectivul ei. De exemplu, o persoana care este mai inalta sau care face sport va avea voie sa consume mai multe calorii, deoarece aceasta le va si arde mai repede. In general, limita pentru calorii este intre 2.000 si 2.500 de calorii pe zi.

Un grup mare de persoane care apreciaza acest stil de viata il reprezinta culturistii sau persoanele care se duc des la sala, deoarece daca o urmezi cum trebuie, dieta te poate ajuta sa pui masa musculara fara sa te ingrasi.

Desi dieta IIFYM te ajuta sa ai un aspect fizic placut fara sa ai restrictii la mancare, trebuie sa ai grija si de sanatate.Un mod gresit de a urma acest stil de viata este sa mananci nesanatos, avand scuza ca ceea ce mananci se incadreaza mereu in macronutrientii tai. Genul acesta de abordare, desi este in regula din punctul de vedere al aspectului fizic, nu este deloc sanatoasa, pentru ca pe langa macronutrienti trebuie sa avem grija si la conservantii si la chimicalele ce se gasesc in alimente.

Unele persoane critica acest stil de viata deoarece nu poti sa iti notezi mereu tot ce ai mancat pe un carnetel si sa calculezi de fiecare data numarul de calorii consumate. In plus, uneori nici macar nu stii valorile nutritionale din unele alimente. Pentru a usura acest proces insa, exista aplicatii care iti retin mesele si iti fac recomandari in functie de datele tale si de obiectiv.

Principalele avantaje ale stilului de viata IIFYM in comparatie cu alte diete sunt urmatoarele:

  • poti manca orice si astfel e mult mai usor sa urmezi aceasta dieta;
  • afli ce contin alimentele, deoarece esti nevoit sa iti calculezi macronutrientii;
  • inveti ca numarul de calorii este mai important pentru slabit decat alegerile alimentare;
  • poti sa o folosesti atat pentru a slabi, cat si pentru a pune masa musculara (fara a te si ingrasa);
  • te face sa vezi controlul pe care il ai asupra greutatii tale. Daca vei avea sau nu rezultate, o sa iti dai seama de motiv.

Tu ce parere ai despre stilul de viata IIFYM? Ai incercat sa folosesti asta in viata ta? Lasa-ne parerea ta in comentarii.

 

sorin-maricaSorin Marica este un student la informatica in an terminal, pasionat de sport si de programare.
El se ocupa de aplicatia web calorieslab, realizata din dorinta de a crea o metoda cat mai usoara pentru a tine un jurnal de dieta care sa reflecte progresul utilizatorului. Incearca aplicatia lui Sorin pe site-ul http://calorieslab.com.

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!