Selectează o Pagină

Cercetatorii sustin ca avem tendinta de a ne ingrasa, cel putin o jumatate de kilogram, de la jumatatea lui noiembrie pana la jumatatea lui ianuarie.

10-idei-ca-sa-nu-te-ingrasi-de-sarbatori

Da, stiu, e cam devreme sa ne gandim la mesele intinse de sarbatori. Dar timpul trece atat de repede, ca maine-poimaine ne uitam la darurile de sub brad (sper sa aveti parte de un Mos Craciun marinimos!).
Si la portiile uriase, cu toate bunatatile, de pe masa.

Ce e de facut? Sa mancam mai putin? Sa tinem dieta? Sa facem sport in vacanta? Nu e exclus, dar nici usor nu e.

Sa ne gandim atunci impreuna cum am putea evita sa ne ingrasam, dar in moduri inedite. Caci ar fi neplacut sa incepem anul cu „de maine, de pe 1, de luni… ma apuc de slabit”. Nu e o fericire sa trecem prin asta. Nu e o fericire sa nu ajungem niciodata la acel „de maine, de pe 1, de luni” si sa ramanem „cadorisiti” cu ceva kilograme in plus dupa sarbatorile de iarna 2016-2017.




10 idei ca sa nu te ingrasi in decembrie

1. Fa-ti de lucru cu familia

fa-ti-de-lucru-cu-familia

Cu alte cuvinte, fii cat mai ocupat si mai activ! Nu te lasa cuprins de oboseala, lene, comoditate. Pot fi lucruri mult mai interesante si mai placute de facut decat sa stai tolanit pe canapea la TV sau la birou in fata calculatorului. Si este o ocazie atat de placuta sa petreci timp in familie.

Un drum la patinoar, magia unui targ de Craciun, altul decat cel din orasul tau (Sibiul ar fi o varianta, ce zici?), cu colindul pe la bunici si prieteni sunt doar cateva idei. Sunt sigura ca, daca vorbesti cu cei dragi, veti gasi o multime de lucruri interesante de facut impreuna, specifice acestei perioade.

Decat sa faci cumparaturi online, mai bine te duci prin oras. Stiu, va fi cam aglomerat. Dar iti poti face o strategie care sa iti fie prielnica. Pana la urma poate fi chiar placut sa cumperi decoratiuni pentru brad, cadouri sau ingrediente mai deosebite.

CITESTE SI  Un “pranz” in miscare – mai repede decat la fast food

Apuca-te chiar tu sa faci cadouri handmade. Te vor tine in picioare prin bucatarie.

2. Nu manca de mai multe ori pe zi fata de cum esti obisnuit, chiar daca esti acasa.

Stiu, tentatia este mare, cu atat de multe bunatati in frigider si cu atat de multe ore petrecute pe acasa. De aceea, alege idei de la punctele 1 si 6, care sa te duca departe de casa (si de frigider!). Ma rog, o sa ajungi, poate, pe la vreun restaurant. Trebuie sa ai si asta in vedere.

3. Imparte desertul cu prietenii. Cu cat mai multi prieteni!

Alege doar prajitura care iti place foarte mult. Asa ca propune-ti sa fii mereu selectiv.

desertul-preferat

Imparte restul prajiturilor cu cei apropiati.

E de preferat sa inveti si copilul aceasta strategie. Are o ciocolatica? Poate manca linistit (nu-l poti tine intr-un bol de sticla). Dar doar daca o imparte cu cei din jurul lui…

De altfel, despre povesti cu si fara zahar, despre gustul innascut pentru dulce, despre cum putem insa integra alimente fara zahar in firescul de zi cu zi voi vorbi pe 10 decembrie intr-un atelier dedicat mamicilor si nu numai. Gasiti mai multe informatii aici: http://dulceatadetrandafiri.blogspot.ro/2016/11/atelier-de-gatit-mami-gateste-mami.html

Urmand linkul, va si puteti inscrie, daca doriti si, evident, daca mai gasiti locuri libere :).
La atelier veti afla cateva retete de bunatati fara zahar si veti invata cum sa decorati prajiturile cu flori comestibile si microplante. Trebuie sa va destainui ca abia astept sa fiu prezenta la atelier si sa invat si eu asa ceva, dupa ce imi tin speech-ul :).

4. Nu tine masa in permanenta intinsa.

Respecta orele de masa chiar si in vacanta.

Daca vezi pe masa tot felul de minunatii, iti vei face drum pe acolo tot timpul, mai mult sau mai putin voit.

CITESTE SI  Ce face cafeaua cu mintile noastre. Si ce nu face

Atentie la „foamea ochilor”. http://mananc-inteligent.ro/food-psychology/cum-sa-faci-fata-poftelor/ Chiar daca stomacul spune ”ajunge, nu mai pot!”. Foamea ochilor e mai puternica si ne determina deseori la acte necugetate.

5. Ai grija la marimea farfuriilor si a paharelor.

Pare un lucru prea simplu ca sa aiba efect. Dar uneori lucrurile simple sunt atat de utile!

Foloseste farfurii mici si nu iti pune a doua portie. E valabil si in cazul paharelor. Ai grija ca organismul metabolizeaza alcoolul foarte greu si intr-un timp indelungat si cam tot ceea ce mananci in timp ce bei (nu e vorba de apa :)) se depune sub forma depozitelor de grasime.




6. Daruieste-ti experiente, nu mese imbelsugate

Experientele te vor tine ocupat si iti vor inlocui nevoia de placere a gustului.

zapada

Ce zici de o mica excursie in afara orasului pana la o partie de schi sau sporturi care sa aiba legatura cu zapada, un city break intr-un oras romanesc sau nu (idei gasiti cu nemiluita pe siteurile de turism, cum ar fi Imperator Travel), bai termale in aer liber, cu gheata in jurul tau? Idei sunt nenumarate.

Mergi pe principiul „mai putin inseamna mai mult”, cand vine vorba de mancare. Caci sigur te vei bucura mai mult de placerea gustului cand mananci mai putin.
Si stii ca, dupa a treia inghititura din cozonacul ala irezistibil cu merisoare si ciocolata, daca esti atent la gust, vei vedea ca efectul „uau” se atenueaza… pana la zero. Ce rost are sa mai mananci, daca nu mai simti maximum de placere? Asta, daca vrei neaparat experiente culinare autentice. Si de ce ti-ai dori altceva?

7. Ai grija cat gusti atunci cand gatesti

E minunat sa gatesti pentru familie, mai ales in perioada asta extraordinara. N-am sa uit niciodata cozonacii pe care ii facea bunica, de inunda tot cartierul cu un miros divin. Sau salata de boef, pe care eu o ornam. Sau o multime de prajituri.

Dar vezi ca aici e o capcana. Daca gusti de mai multe ori, din acelasi fel, si gatesti multe feluri pe zi, fa un mic calcul… Asa ca e suficient sa gusti jumatate de lingurita, sa zicem, si sa iti intrebi si familia ce parere are. Asa ca da-le si lor sa guste in locul tau. Pana la urma, vei fi fericita sa le placa lor, in primul rand.

CITESTE SI  Poti face diabet si mancand stevie, loboda si urzici

8. Practica mindful eating

Azi, maine, tot anul si, mai ales, de sarbatori.

Despre mindful eating am mai scris pe aici sau aici.

E ideal sa mananci relaxat, fara graba, fara sa fii distras de alti stimuli (TV, telefon, computer) si 100% prezent la masa. Daca crezi ca nu poti, e doar o iluzie. Poti sa inveti, e nevoie de exercitiu. Partea buna e ca, spre deosebire de alte lucruri pentru care depui efort sa inveti (cum ar fi un instrument muzical), rezultatele apar imediat. Incearca! Nu ai nimic de pierdut. Doar de castigat.

9. Ai grija de tine, asigurandu-ti un stil de viata sanatos.

Ma refer aici la somn. Incearca sa te duci la culcare mereu in aceeasi perioada a serii si sa te trezesti la aceeasi ora.

Si ai grija ca perioada sarbatorilor poate fi una stresanta, daca nu iti gestionezi eficient timpul. Iar stresul te poate „ajuta” sa castigi kilograme in plus.

10. Bucura-te din plin de aceasta perioada.
emotii-pozitive

Cercetatorii sustin ca iti incarca bateriile pentru cateva luni din anul viitor. Iar emotiile pozitive te pot tine departe de frigider. Nu stiu sa manance cineva de fericire :).

Asa ca bucura-te si traieste emotii pozitive ori de cate ori ai ocazia. Te vor ajuta chiar si sa nu te ingrasi.

Daca mai vrei si alte idei care sa te ajute sa nu te ingrasi de sarbatori, gasesti aici.

Dar sunt sigura ca ai si tu cateva. Te invit sa le impartasesti aici la sectiunea de comentarii.

Foto credit: Pixabay.com.

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!