Te-ai gandit vreodata ce se intampla atunci cand iti spui “iar am mancat mult”? Deschid acest subiect pentru ca stiu ca, in secunda urmatoare, te asalteaza, evident, mustrarile de constiinta si ganduri de genul ”nu vreau sa ma ingras”, ”vreau sa slabesc!”.
Exista mai multe pareri cu privire la cauza mancatului in exces printre cei care pretind ca mananca mult: sa fie de vina lipsa de vointa, imposibilitatea de a controla pofta de mancare sau faptul ca, pur si simplu, sunt mari mancai?

Afla ca foarte putini dintre cei care cred ca au mancat mult au o problema de vointa. Deci lasa mustrarile de constiinta si hai sa vedem ce-i de facut!

E cineva care nu a mancat niciodat mult? Repet, NICIODATA! Indiferent de starea emotionala, rezultatul la examen, despartirea de iubit, cearta cu soacra, pierderea cainelui sau de anotimp? Daca totusi exista cineva, as vrea sa il cunosc!

Cauzele reale ale nevoii de a manca mult sunt, de exemplu: lipsa de gust, de aroma, de placere, lipsa simtului detaliilor care trebuie urmarite la masa. Toate acestea se datoreaza faptului ca avem o nevoie fiziologica pentru gust, placere, aroma, satisfactie. Prezenta gustului, aromei, placerii la masa va stimula digestia, arderea caloriilor, metabolismul. Nu o sa-ti vina sa crezi, dar daca vei aduce mai multa placere la masa, e posibil sa eviti asadar ceva kilograme in plus. Apropo de gust, mai tine cineva dieta cu supa de varza? Intreaba-te mereu cum ar arata meniul tau daca ai manca si mai multe bunatati, care, bineinteles, sa-ti faca bine.

O metoda de Mind-Body Nutrition (Hrana pentru minte si trup) este ritualizarea. Asa ca daca obisnuiesti sa mananci mult un aliment care nu prea iti face bine (pentru sanatate si/sau pentru silueta) incearca urmatorul exercitiu: nu considera alimentul respectiv interzis, ci invata sa te bucuri de el! Asaza-l pe farfuria ta preferata, da drumul la muzica, asaza-te in fotoliul cel mai comod din casa si apuca-te sa mananci. Fii atenta la orice detaliu: la miros, gust, la culoare si textura. Savureaza lingurita cu lingurita si mananca foarte incet, fara sa te gandesti la altceva. Asa vei aduce mai multa placere si constienta la masa. O sa ai surpriza ca vei manca din ce in ce mai putin. Curand, nu-ti va mai trece prin minte gandul ”vreau sa slabesc”…

Iar daca vrei sa investesti in propria persoana si sa-ti atingi scopurile, poti participa la sedinte de psihonutritie (Food Psychology Coaching). Vei invata si alte tehnici pentru a-ti imbunatati relatia cu mancarea. Vei ajunge sa acorzi atentie semnalelor venite de la propriul corp, care este cel mai bun nutritionist.

Gandeste altfel 3


Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!