calcul calorii

Foto: © Monika Adamczyk | Dreamstime.com

Azi mi-a cazut in mana o carte despre “alimentatia corecta”. Am urmarit cateva liste despre nutrienti, am citit ce se gaseste in unele alimente si care sunt semnele unui deficit de vitamine. Si m-am oprit.

Am inceput brusc sa imi imaginez cum ar fi sa traiesti o viata cu cartea asta in mana si cu un calculator, urmarind de fiecare data cate proteine, carbohidrati, vitamine etc. ai mancat in fiecare zi si ce iti mai lipseste.

Sa stai mereu sa faci calcule si sa te nelinistesti ca, azi, de exemplu, ai mancat o jumatate de ciocolata cu lapte si alune (si la 100g ai 556 calorii) sau ca nu ai mancat nimic care sa iti asigure necesarul de vitamina A si daca continui tot asa o sa te trezesti ca ti se usuca pielea si parul o sa isi piarda din stralucire.

Nu neg ca acest tip de informatii sunt utile, asa, ca sa avem idee cam ce mancam intr-o zi obisnuita.

Dar ne sunt de folos pana la o limita. Una este sa mananc o jumatate de ciocolata la micul dejun si alta e sa ma asez seara, dupa cina, in fata televizorului si sa desfac staniolul lucios gandindu-ma ca o sa gust doar o tableta din desertul mult prea dulce si total nepotrivit cu momentul.

Cu siguranta ca ciocolata va avea efecte diferite, in functie de momentul in care o mananc. Conteaza si in ce combinatii o mananc sau ce am mancat inainte de ea (ce se afla deja in stomac).

Sau cum ma simt cand mananc: sunt linistita, sunt nervoasa, sunt stresata, mananc ca sa ma razbun sau ca sa simt placerea gustului?

Conteaza chiar si cine mananca ciocolata. Poate e cineva care are arderile rapide sau cineva care face foarte mult sport.

Asa ca nu e suficient sa stiu ce contin 100g de ciocolata. Sunt mult mai multi factori care influenteaza modul cum asimilam un aliment. Si suma lor este foarte greu de evaluat….