Selectează o Pagină

cafeaNu mai vreau sa mananc paine.

Nu mai vreau sa mananc zahar!

Nu am voie sa mananc alimente grase.

Nu trebuie sa mananc sarat!

Si, culmea!, exact la asta ne gandim. La tot ce are lipit un mare „Nu”.

Si exact asta facem. Mancam exact ce nu vrem. Si mancam mult!

Sa va spun o poveste. Cu multi ani in urma, cand eram prin facultate, nu stiu din ce considerente credeam ca este o virtute sa nu beau cafea. Si una si mai mare, sa nu beau cafea cu lapte! Si ori de cate ori ieseam in oras cu prietenele, n-as fi pus gura pe cafea nicicum (nu, nici pe alcool nu obisnuiam sa pun gura). Atunci nu stiam ce inseamna psihonutritie :).

CITESTE SI  Ce faci cand vrei sa atingi un scop, dar simti ca esti blocat?

Anii au trecut, mintea mea a ales alte carari, restrictiile s-au mai atenuat. Ba chiar am ridicat de tot restrictia legata de cafea. Surpriza! As bea cafea cu lapte oricand. Acum imi stabilesc intalniri exact la cafenea! Si zilele trecute am incercat sa inteleg de unde dragostea asta a mea pentru cafeaua cu lapte. Si am inteles… Ei bine, cred ca e chiar de la restrictia pe care mi-am impus-o cu ani in urma.

Restrictii inseamna energie blocata

Ca sa fie clar: restrictii inseamna energie blocata. Nu e ceva abstract, e un lucru real.
Si energia aia, mai devreme sau mai tarziu, va iesi la suprafata. Va lua o forma, uneori evidenta, alteori mai subtila.

Nu va zic acum sa nu va impuneti restrictii. Sa va dati voie sa mancati orice si oricand. Insa e bine sa cautati echilibrul. Gustati din ce va este pofta. Nu puneti etichete de genul „Nu am voie/nu trebuie/nu e bun”. Gandul se va lipi ca un magnet pe frigider de interdictia voastra. Mai devreme sau mai tarziu, veti ceda. Mai devreme sau mai tarziu, acel „Nu” nu va mai avea putere sa va impiedice sa faceti exact ce nu vreti.

CITESTE SI  Vreau sa slabesc pana la nunta

Mai bine cautati sa va distrageti atentia cu altceva. Aveti voie sa mancati doua-trei tablete din ciocolata aia cu alune din sertarul de la bucatarie. Dar ce-ati zice ca, intre timp, pana sa ajungeti in bucatarie, sa iesiti la o plimbare? Sau sa faceti un dus? Sau sa… va gasiti o pasiune? Stiti ca pasiunile adevarate va ocupa tot timpul? Chiar TOT timpul! Astfel incat sa nu va mai atraga prea mult nicio tableta de ciocolata. Vor fi alte lucruri mai importante si mai atragatoare de facut decat sa mancati.




Iar daca vreti sa aflati mai multe despre cat de importanta este placerea la masa, cum sa faceti fata poftelor, cum sa nu mai mancati mult, emotional, compulsiv sau la ore nepotrivite (dintr-o perspectiva care merge dincolo de diete si sport!), cititi cartea „(Re)Imprieteneste-te cu mancarea! Si cu tine insati”. Gasiti mai multe informatii despre carte aici. Mai sunt doar cateva exemplare din primul tiraj.

CITESTE SI  Ce inseamnă de fapt momentele petrecute la masa?

Va astept la sectiunea de comentarii cu experientele voastre legate de restrictii culinare.

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!