Acum, la ceas tarziu de seara, mi-am dat seama ca azi am inceput sa construiesc ceva bun pentru mine – o noua obisnuinta.

Obsinuintele astea sunt de doua feluri: pozitive si negative. Nu ca asta ar fi o evaluare morala a lor. Le impartim in cele doua categorii in functie de efectele pe care le au.

Cum imi formez o obisnuinta pozitiva

Cele negative aduc placere pe termen scurt, sunt automate si ne pot afecta organismul pe termen lung, dar si sanatatea psihica (de exemplu, consumul de alcool sau de tutun); iar cele pozitive se formeaza greu, prin eforturi constiente, dar pe termen lung ne aduc beneficii.

Comportamentul meu de azi, pe care vreau sa-l transform intr-o obisnuinta pozitiva, este unul legat de alimentatie, care sper sa imi aduca ceva vitamine in plus.

Pe scurt, in fiecare dimineata fac suc de portocale, eu sau sotul meu, si imi iau o sticla si la serviciu. Ce poate fi mai placut decat sa iti incepi ziua cu suc de portocale? Mai ales ca am renuntat la cafea pentru ca mi-am dat eu seama intr-o dimineata ca nu imi aduce ceva bun.

Stiu ca nu e usor sa construiesti o obisnuinta pozitiva, ca trebuie sa ai vointa, sa nu renunti din plictiseala, dar mai stiu ca, odata formata, aceasta obisnuinta o sa imi aduca un plus de sanatate.

Foto: © Yuri Arcurs | Dreamstime.com