Daca vezi pe o eticheta CONTINUT SCAZUT DE GRASIMI, mananci la fel de mult ca in cazul in care aceasta mentiune ar lipsi? Se pare ca nu. Mananci mult mai mult!

Specialistii de la Food and Brand Lab, Universitatea Cornell, Illinois, au descoperit ca etichetele cu aceasta mentiune incurajeaza oamenii sa manance cu 50% mai mult decat in cazul produselor pe etichetele carora nu se spune ca ar avea continut scazut de grasimi.

Cum te ingrasi daca mananci produse cu continut scazut de grasimi

Asa ca daca vezi niste briose, prajiturele sau bomboane avand scris pe eticheta “continut scazut de grasimi”, nu te grabi sa dai iama in ele: nu au si un continut de calorii la fel de scazut.

In concluzie, “continutul scazut de grasimi” de pe eticheta produselor incurajeaza consumul si ma gandesc daca nu este chiar un instrument de marketing pentru a creste vanzarile.

Asa ca mai bine:
– Citeste cu atentie ingredientele de pe alimente; s-ar putea sa gasesti un continut mare de calorii sau o lista interminabila de substante necunoscute (surori bune cu conservantii, colorantii sau cu alti aditivi alimentari);
– Nu ignora in niciun moment portiile; cantitatea este cea care conteaza; specialistii spun “doza face otrava”; eu cred ca e valabil si in cazul alimentatiei: un aliment poate face rau daca este mancat in cantitati mari.

Foto: © Micro10x | Dreamstime.com
Foto header: Pixabay.com