Vorbeam zilele trecute de mancarea ca destresant (nu cautati in dictionar). Cand simtim ca ne fuge pamantul de sub picioare si vedem negru in fata ochilor de suparare, cand credem ca sarcinile de serviciu sunt cele mai importante din Univers – si toate la fel de importante in acelasi timp! – ceea ce ne face sa traim intr-un stres continuu, multi dintre noi ne oprim direct in frigider.

10 solutii pentru a lasa tortul in frigider cand esti stresat
Si pentru ca stim cu totii ca aceasta nu este solutia problemelor noastre, ba are si efecte nedorite asupra siluetei, m-am gandit sa fac o lista cu modalitati de evitare a drumului spre frigider.

E ca si cum as lua o harta care imi arata drumul intre punctul A si punctul B (mai exact, drumul dintre punctul unde ma aflu si minunatul loc care ascunde bunatati) si as stabili niste obstacole. Nu, nu e vorba de bariere, caramizi de care sa te-mpiedici sau scaune puse in drum. E vorba despre bariere psihologice, de alternative sau chiar de idei de abordare a mancatului in momentele tensionate.
Iata caile de evitare a drumului spre frigider la care m-am gandit:
1. Cand gandul imi zboara direct la frigider, imi spun: “Nu am de ce sa mananc pentru ca nu imi este foame; am sa mananc ceva bun cand voi simti foame, dar nu in acest moment!”

2. Cand sunt stresata si nu am cum (sau cred ca nu am cum) sa schimb situatia, ies la o plimbare in parc; deja gandul mi-a zburat de la mancare; sau fac alte lucruri care imi plac (citesc, gatesc, vad un film bun)

3. Cand trec printr-o perioada aglomerata la serviciu si, dupa terminarea programului, plec spre casa cu tot cu problemele de la birou, dau fuga-fuga la gradina mea cu pisici; 10 minute printre ele ma destreseaza si ma umplu cu energie

4. Daca chiar simt ca am nevoie de ceva bun, incep sa mananc, dar am grija la cantitate si ma opresc din orice alta activitate cat timp mestec – asadar, fara multi-tasking! Ca altfel m-as dezmetici abia dupa ce am terminat toata punga cu biscuiti/napolitane sau mai stiu eu ce carbohidrati

5. Mi-e tare pofta de ceva dulce! O casoleta cu ananas proaspat de la supermarket este exact ce am nevoie. Chiar daca are si calorii, este fruct si imi ofera vitamine. O varianta mult mai buna decat punga de la numarul 4.

6. Imi zic: “Daca ma abtin acum, inseamna ca pot face orice, oricand”

7. “Daca nu mananc acum, cand sunt stresata, inseamna ca tin la mine, am grija de mine si de sanatatea mea”; si acest gand ma relaxeaza

8. Daca atunci cand sunt stresata simt foame, asa cum am spus zilele trecute, din cauza unui hormon al stresului care creste aceasta senzatie, atunci e cazul sa iau masa; dar inainte de asta trebuie neaparat sa ma relaxez; o tehnica ar fi sa ma uit in jurul meu si sa observ detalii: porumbelul de la fereastra, copacii verzi, cerul senin; sau sa ascult cu atentie ce e in jurul meu; am nevoie de doar un minut ca sa intru in starea de relaxare

9. Daca nicio tehnica nu functioneaza, mananca cat poti de mult; nu te mira daca te doare stomacul sau iti e rau; e o experienta care te va ajuta ca data viitoare sa te orientezi rapid spre alta strategie de a face fata stresului

10. Si nu in ultimul rand, incearca sa nu te mai stresezi si sa cauti sa aplici tehnici de management al stresului (cum ar fi, de exemplu, stabilirea prioritatilor).

Mai are cineva vreo solutie? 🙂

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!