Un subiect atat de discutat, ca si prognoza meteo sau, mai bine, planurile de vacanta pentru vara asta. Si, totusi… nu ne putem abtine sa aruncam o privire, da? 🙂

1. Mananca ce-ti place! Nu, nu te indemn sa mananci junk food, chiar daca ai impresia ca iti face cu ochiul, ci mancarea sa fie cu gust, cu multe arome. Cautam placerea gustului, iar daca creierul nu primeste asa ceva, da raspuns: ”Nu imi amintesc sa fi mancat! Mi-e foame!”. Asa ca nu vei manca mai putin daca nu iti place mancarea, din contra.

2. Daca iti este pofta de ceva (deja iti imaginezi cum iti afunzi lingurita in panna cotta aia cremoasa, cu vanilie, rodie si fistic, da?), gandeste-te imediat la ora de la coafor, intalnirea de maine cu prietenele, floarea din ghiveciul de pe pervazul din bucatarie, melodia preferata etc. Iti muti un pic atentia spre altceva, ai prins ideea, nu?

3. Ia-ti cina devreme (eu mananc pana in ora 18.00) si spala-te imediat pe dinti. E posibil sa nu mai ai chef sa mananci ceva, pentru ca iarasi sa te speli pe dinti.

4. Deseori ti-e sete, nu ti-e foame. Asa ca, daca nu e ora pentru o masa principala, mai bine bea niste apa, inainte sa te apuci de o gustare.

5. Si daca tot am vorbit despre apa, evita bauturile care ar putea sa iti aduca ceva calorii in plus. Daca vrei mai multa aroma si nu doar apa care sa te hidrateze, macar sa obtii si ceva vitamine. Asa ca fa-ti un suc din bunatatile pe care le gasesti pe piata (morcovi, sfecla, portocale, mere – mie imi place sa arunc in storcatorul de fructe si un pic de ghimbir). Dar, atentie, trebuie sa faci sucul, si sa-l bei, in prima parte a zilei.

6. Daca chiar vrei sa slabesti, uita de limonada, caci sigur vei pune in ea o groaza de zahar ca sa iti iasa gustoasa. Poti sa-ti incanti insa ochiul cu o carafa plina-ochi cu apa, cu cateva felii de castravete si o mana de cuburi de gheata. Arata bine si te vei simti reconfortata.

7. Regandeste-ti scopurile. In primul rand, formuleaza-le clar si gandeste-te daca sunt realiste. Una e sa spui ca vrei sa slabesti 10 kg in doua luni si jumatate si alta e sa spui ca slabesti 1 kg pe saptamana. Parca ultima varianta e mai usor de transpus in realitate, nu? Vei putea bifa in calendar, in fiecare saptamana, cate un succes binemeritat, care te va ajuta sa mergi mai departe.

8. Nu uita ca ”doza face otrava”. Asa ca degeaba mananci alimente sanatoase in cantitati… industriale! E OK o tableta de ciocolata neagra pe zi, de cea mai buna calitate, cu mult unt de cacao, daca iti aduce placere si te face sa te simti rasfatata in mijlocul unei zile nebune-nebune. Insa o ciocolata neagra intreaga, chiar si de cea mai buna calitate, te va face sa castigi multe kilograme in plus, pe termen lung.

9. Ce-ai zice sa gasesti alternative la mancarurile care iti plac, dar care iti aduc cam multe calorii. De exemplu, ai chef de niste bruschette. In loc sa freci niste unt cu usturoi si sa-l intinzi pe paine prajita, mai bine ungi toastul cu putin ulei de masline extravirgin, de cea mai buna calitate, si apoi freci felia de paine cu usturoi.

10. Cand te-apuca pofta de ceva care te-ar putea ingrasa, gandeste-te la imaginea ta asa cum ai vrea sa fii. Sa-ncapi in rochia aia vaporoasa cu floricele sau in costumul de baie cumparat acum trei ani in Paris. Ma rog, gandeste-te la o imagine a ta care iti place. Prin exercitiu, pofta va fi inlocuita de imaginea aceea care te face sa te simti OK cu tine, ba chiar vei face si cativa pasi in directia dorita.

Sursa de inspiratie: http://www.health.com/
Carte si audiobook gratuit
Daca vrei sa afli tehnici si metode de Food Psychology, utile in relatia cu mancarea, dar si pentru o imagine de sine mai buna si pentru succes in alte arii ale vietii, poti parcurge acum programul de dezvoltare personala ”(Re)Imprieteneste-te cu mancarea! Si cu tine insati” (carte si audiobook gratuit), pe care il poti gasi exclusiv aici.

Tu ce trucuri folosesti cand vrei sa dai cateva kilograme jos?

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!