Cand vorbim despre fructe, pe unii dintre noi ne apuca panica. Daca sunt la dieta, mai mananc fructe? Nu au ele multe calorii? Nu ma ingrasa? La ce ora sa le mananc? Cate sa mananc? E posibil sa mananc prea multe fructe?

Sunt intrebari care ne framanta mai ales daca tinem dieta, nu?
cate fructe mancam
Pentru ca azi mi-am inceput dimineata cu un smoothie revigorant cu zmeura si banane, mi-am propus sa abordez acest subiect un pic… dulce si parfumat, un pic controversat.

Ei bine, am aruncat o privire pe https://authoritynutrition.com/, un site pe care il urmaresc pentru ca face recenzii foarte bune si de ultima ora ale studiilor in domeniu, si am ajuns la urmatoarele concluzii despre fructe, aceste minunatii ale naturii:

1. Fructele sunt foarte importante pentru o dieta sanatoasa.

2. Majoritatea fructelor contin nutrienti importanti – vitamine, minerale, fibre si antioxidanti.

3. Fructele contin nutrienti diferiti, de aceea e bine sa mancam fructe cat mai diferite.

4. Pentru ca fructele sunt bogate in fibre si in apa, ne dau un sentiment de satietate. Nu este valabil daca mananci fructele pasate.

5. Poti sa mananci fructe pana te saturi; iti aduc putine calorii, daca le mananci intregi. Nu este valabil daca bei suc. Despre suc, poti citi aici.

6. Dietele bogate in fructe si legume inseamna un risc mai mic de boli, cum ar fi cancer, diabet, boli de inima, reducerea stresului oxidativ.

7. Daca mananci tot fructul, este putin probabil sa reusesti sa mananci prea mult. Dar daca totusi mananci multe fructe, studiile arata ca nu exista efecte adverse.

8. Desi majoritatea studiilor arata ca ideal este sa mananci intre doua si cinci portii de fructe pe zi, se pare ca nu patesti nimic daca mananci mai mult.

9. Totusi, 16 studii stiintifice gasite de Authority Nutrition sustin ca, daca mananci mai mult de 5 portii pe zi, nu ai obtine beneficii suplimentare.

10. Daca obisnuiesti sa mananci multe fibre, si fructele te ajuta in acest sens, pe termen lung acest lucru contribuie la scaderea colesterolului si la scaderea in greutate.

Parerile raman impartite, legat de numarul ideal al portiilor de fructe pe zi. De exemplu, Departamentul Agriculturii al SUA recomanda, in medie, doua portii de fructe pe zi pentru un adult, iar Asociatia Americana pentru Sanatatea Cardiacă recomanda patru-cinci portii de fructe pe zi pentru un adult.




Ideal este sa gasesti acea combinatie de numar/cantitate/tip de fructe care te face sa te simti hranit, multumit, linistit. Niciun studiu, pana la urma, nu iti poate spune exact ce varianta functioneaza cel mai bine in cazul tau.

Cert este ca e ideal sa mananci fructe si ca e ideal sa iti placa! Numai asa vei ajuta metabolismul sa beneficieze de toti nutrientii dintr-un fruct. Asta, pentru ca, la pachet cu nutrientii din mancarea noastra, „mestecam” si gandurile noastre…

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!