Azi voi continua lista cu reguli de aplicat atunci cand suntem la cumparaturi, ca sa identificam alimentele procesate.

Asta pentru ca mai devreme am avut chef de un minidesert, am cumparat (ce greseala!) un baton de branzica invelit in ciocolata (ca sa nu fie chiar tot batonul din… ciocolata) si, cand am citit ingredientele, m-au apucat remuscarile.

Asadar, Michael Pollan, in binecunoscuta sa carte “In apararea mancarii”, spune asa: sa nu cumparam produse alimentare care contin ingrediente
– necunoscute
– imposibil de pronuntat
– mai mult de 5 la numar sau care
– contin sirop de porumb cu continut ridicat de fructoza

Cu precizarea ca nici una dintre reguli nu este nociva in sine, dar toate sunt indicatori ca alimentele au fost procesate foarte mult.

Si ca sa imi fac tema pana la capat, m-am infiintat direct la frigider, unde mi-au cazut ochii pe un ketchup dulce, care contine urmatoarele: apa, pasta de tomate (15%), zahar, amidon, sare, corectori de aciditate (E507 si otet), conservanti (sorbat de potasiu & benzoat de sodiu), arome, antioxidant, acid ascorbic. Acest ketchup nu a trecut, asadar, testul. Contine mai mult de 5 ingrediente, iar unele imi sunt necunoscute. Pot sa il pun in categoria alimentelor procesate.

Asa ca, cel mai bine, voi cauta o reteta de ketchup. Cred ca este atat de placut sa il faci acasa, pentru ca poti sa ii pui condimentele si ierburile care iti plac (gen coriandru, scortisoara, celery, chiar si ghimbir).

Faptul ca petreci prin bucatarie peste o ora ca sa faci ketchup nici nu mai conteaza. Ketchupul homemade va fi sanatos si savuros, in acelasi timp.

Foto: Foto: © Dinoforlena | Dreamstime.com

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!