In general, dietele iti schimba: programul, meniul, starea de spirit, sentimentele, relatia cu prietenii, insasi viata… In aceasta perioada a vietii mele nu sunt dispusa sa fac schimbari atat de mari, desi…

Ma gandeam la inceputul anului ca as putea sa slabesc cateva kilograme – nu ma simt prea confortabil cand nu ma mai incap haine care imi plac. Asa ca am inceput sa ma gandesc la ce as putea sa fac, dar sa ma simt confortabil in continuare (fara diete care sa imi consume energia, sa ma faca sa ma simt vinovata ca nu ma pot abtine de la unele alimente sau sa imi dea mereu senzatie de foame). Evidenta alimente
Am ales ce mi s-a parut simplu, accesibil – mancat pana in ora 18,00; redusa cantitatea de zahar. Cand mi-am adus aminte de cantar, se dusesera cam 2-3 kilograme. Asa, fara niciun stres.

O cercetare condusa de dr. Brian Wansink de la Food and Brand Lab, de la Cornell University, a scos in evidenta ca mici schimbari in obisnuintele legate de mancat sunt de baza pentru o scadere in greutate reala. In plus, studiul a aratat ca e dificil pentru majoritatea oamenilor sa respecte un program pe termen lung.

Cele mai valoroase sfaturi pentru slabit, care au reiesit din studiu:

– pastreaza o evidenta clara a tot ce mananci, dar mai ales a alimentelor sanatoase;
– nu manca niciodata direct din punga – intotdeauna stabileste portia in farfurie (si as completa eu ca in punga deseori sunt lucruri nesanatoase – si tu te gandesti tot
la chipsuri? :));
– bea ceva fierbinte la micul dejun, in prima ora de cand te-ai dat jos din pat;
– evita sa pleci 3-4 ore fara sa fii pregatit cu portii mici de mancare (nu, nu e vorba de un baton mic de ciocolata);
– pune jos tacamurile intre inghitituri, pentru a manca mai incet.

Sunt sigura ca fiecare poate completa lista cu activitati, comportamente care i se potrivesc.

Lista mea suna cam asa:
– sa nu-mi pun a doua oara in farfurie;
– sa nu folosesc farfurii mari – chiar daca, uneori, recunosc, am impresia ca mancarea nu va intra pe farfuria mica; este doar o iluzie cu care ma pacaleste foamea;
– sa-mi pun intotdeauna portii mai mici decat cele pentru sotul meu (pare un lucru evident precum 1 + 1 = 2? Ei bine, POT sa mananc cat sotul meu, daca vreau, si, nu, acest comportament sigur nu e unul cu care sa ma mandresc).

Voi cum faceti?

Sursa: http://www.sciencedaily.com/

Foto header: Pixabay.com

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!