Ce facem cu obiceiurile pe care nu ni le dorim, dar de care avem impresia ca nu putem scapa?

De exemplu, ce faci daca afli ca trebuie sa renunti la cafea? Sau cum poti schimba obiceiul de a manca dulciuri?

In primul rand, obiceiurile pot fi negative sau pozitive.

Cum scapam de obiceiurile culinare nedorite

Cele negative sunt automate, repetitive, aduc beneficii pe termen scurt, insa pe termen lung ne pot afecta fizic sau/si emotional (de exemplu, consumul de alcool in exces). Iar cele pozitive necesita cultivare si ne aduc beneficii (mersul regulat la sala, sa zicem).

Daca, de exemplu, vrei sa scapi de obiceiul de a rontai ceva intre mese, primul pas este sa-l accepti, sa te relaxezi la gandul ca il ai si abia apoi sa cauti solutii.

Ca sa scapi de un obicei, nu trebuie, asadar, sa il urasti sau sa te lupti cu el. Cu cat ii vei opune rezistenta, cu atat va fi mai puternic. Lupta va fi pierduta de la inceput. Asa ca, mai intai, este necesar sa te accepti asa cum esti, sa inveti sa te iubesti chiar si cu obiceiul tau nesuferit.

Conteaza cum pui problema. Una este sa dispretuiesti faptul ca rontai intre mese, sa iti fie teama ca nu vei scapa deloc de acest obcei, sa il urasti si alta este sa vrei sa scapi de el pentru ca esti convins ca iti va fi mai bine fara el – te lasi de rontait intre mese pentru ca vrei sa ai grija de tine si nu pentru ca urasti rontaitul intre mese.

Apoi, trebuie sa fii foarte hotarat atunci cand vrei sa te debarasezi de un obicei (nu exista azi ma las de fumat, peste o saptamana mai fumez o tigara).

Iar ori de cate ori esuezi, nu uita sa… zambesti, sa te relaxezi si sa incerci inca o data sa faci ceea ce ti-ai propus.

Foto: © Givo | Dreamstime.com; Pixabay.com