Selectează o Pagină

Nu de putine ori auzim in jurul nostru doamne sau domnisoare care se plang: „Tin dieta si fac sport. Nu stiu ce sa mai fac. De ce nu pot sa slabesc?”




Probabil, si tie ti s-a intamplat sa crezi ca faci totul ca la carte, dar rezultatele sa intarzie sa apara.

de ce nu pot sa slabesc

Iata cateva greseli comune, pe care oamenii le fac cand incearca sa slabeasca. Si, totodata, cateva solutii!

De ce nu pot sa slabesc

1. Te urci prea des pe cantar si nu vezi schimbari notabile.

Sunt o multime de factori care influenteaza cifrele de pe cantar, cum ar fi fluctuatiile de fluide sau cresterea masei musculare. Daca faci sport, stii bine ca poti pierde grasime, castigand masa musculara. In aceasta situatie, chiar daca observi ca hainele se asaza mai bine pe tine, e posibil ca acul cantarului sa nu se miste in jos prea mult sau chiar deloc.
Cantarindu-te prea des, nu faci decat sa fii nemultumita, stresata, deznadajduita, cand, de fapt, nici nu ai avea motive. Cantarul nu reflecta exact starea in care te afli.
Asa ca e cel mai bine sa te cantaresti la doua saptamani sau chiar la o luna.

2. Mananci prea multe sau prea putine calorii.

CITESTE SI  Sa cautam etichete pe care le-ar fi inteles si strabunica

Daca iti spun ca mananci prea multe calorii si te ingrasi, nu e nimic nou. Stiu. Dar ce zici daca iti spun ca te poti ingrasa mancand prea putine calorii? Tii o dieta saraca in calorii si te intrebi de ce nu poti sa slabesti. Pentru ca te poate apuca foamea sau metabolismul poate functiona la capacitate minima. Asa ca intotdeauna eu pun accent pe un lucru principal: echilibrul. Nici asta nu e simplu, pentru ca trebuie sa-ti gasesti echilibrul singura.
Tine o dieta drastica, cu continut scazut de calorii. In doua saptamani, e posibil sa te simti fara vlaga si sa ai o foame de lup. In a treia saptamana, deja ai renuntat la dieta. A meritat efortul?

3. Faci prea putin sau prea mult sport.

Se pare ca si atunci cand vine vorba de sport, avem nevoie de echilibru. Prea putin sport poate duce la sedentarism, la probleme de sanatate si la un metabolism lenes. Poti pierde masa musculara si poti „castiga” grasime.
Iar daca ajungi in cealalta extrema si faci sport pana la epuizare, sa nu crezi ca o sa ai cine stie ce rezultate extraordinare. Poate vei slabi, insa sigur vei induce stres in organism. Asta inseamna boli. Asta inseamna reducerea capacitatii metabolice. Deci nu neaparat kilogramele alea in minus pe care le visezi.
Cred ca o sa-mi atrag multe critici de la cei care fac sport cu indarjire si care au totusi meritul de a-si canaliza vointa catre un efort sustinut, insa excesele inseamna abuz de sine.
Un lucru foarte important legat de silueta, cand vine vorba de sport, este sa ne gasim o forma de miscare care ne face placere cu adevarat. Nimic facut din obligatie nu are rezultatele asteptate, in niciun domeniu, si nu poate fi sustinut pe termen lung. In plus, asa cum am zis, induce stres in organism.

CITESTE SI  Sfaturi pentru slabit

4. Alegi alimente cu continut scazut de grasimi
Daca te uiti cu atentie pe eticheta asa-ziselor produse cu continut scazut de grasimi, o sa ai surpriza sa observi ca au continut ridicat in zahar, asta pentru ca producatorii vor sa-ti ofere un produs cu gust. Doar trebuie sa-l cumperi si data viitoare cand mergi la magazin, da?
Aceleasi produse iti pot da o foame intensa sau iti pot da pofta de alimente cu continut ridicat de calorii. Asa ca nu castigi prea mult daca alegi alimente cu continut scazut de grasimi.

5. Supraestimezi numarul de calorii pe care le pierzi cand faci sport

CITESTE SI  Testul „Bomboane de ciocolata”

Daca alegem o forma de sport care nici nu ne place si ne si da impresia ca facem un efort mare, vom avea tendinta de a crede ca am ars mai multe calorii decat s-a intamplat in realitate.
In plus, se intampla un fenomen. Ne spunem, dupa o ora-doua la sala de sport: „Am facut sport! Acum pot sa mananc linistita”.
Trebuie sa tinem cont de o formula foarte simpla: tot ce ingeram inseamna aport de calorii, grasimi, energie etc. Imagineaza-ti ca faci o schema simpla si pui PLUS. Apoi, toate eforturile pe care le faci, chiar si cele intelectuale, inseamna consum de energie. Deci MINUS. Daca aportul, deci PLUS-ul, este mai mare decat consumul, adica MINUS-ul, asta inseamna kilograme in plus. Si reciproca este adevarata.
Daca ma duc la sala si consum mai putin decat ce imi aduce masa de dupa, inseamna ca nu am cum sa slabesc…




Acestea sunt doar cinci greseli comune. Intr-un articol viitor, voi cauta lista.

Va invit sa impartasiti experientele voastre cand vine vorba de slabit. Ce va ajuta si ce nu?

Sursa de inspiratie: https://authoritynutrition.com/weight-loss-mistakes/

Foto credit: pixabay.com

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!