O sa ma intrebati mai intai de ce sa fim prezenti la masa.

Ca sa digeram mai bine mancarea, ca sa ardem mai usor calorii, pe scurt, sa ne imbunatatim metabolismul.

Ca sa mancam exact ce avem nevoie si CAT avem nevoie.

prezenti-la-masa

Ca sa ne bucuram de aceasta experienta nemaipomenita, care ne ofera momente de relaxare pe parcursul zilei.

Ca sa ne bucuram de placerea gustului.

Ca sa invatam sa fim prezenti aici si acum, nu pierduti undeva in trecut sau preocupati de viitor. Sa traim, asadar, eterna clipa prezenta.

Sa trecem, asadar, la cei patru pasi care ne ajuta sa fim prezenti la masa. E vorba de acel mindful eating de care am mai spus. Si de care voi mai spune.

Daca reusim sa aducem la masa acest mindful eating, ne putem imbunatati, asadar, relatia cu mancarea si ne putem bucura de aceasta experienta (care ne tine in viata!).

Trucuri ca sa fim prezenti la masa

Chiar daca povestea mea de mai jos va va lua cateva minute ca sa o parcurgeti, vestea buna este ca, pentru a parcurge pasii, aveti nevoie de doar un minut sau doua. Eu zic ca e o investite buna pentru… sufletul si pentru silueta noastra.

Ti-ai pus in farfurie si te-ai asezat la masa. Inainte sa iei prima imbucatură:

1. Manancă cu ochii! Da, da, ai citit bine. Uita-te la toate detaliile: culoare, forma, marime. Ai in fata un ciorchine de strugure? Uita-te la cateva boabe. Ce culoare au? Sunt identice? Au imperfectiuni? Cum sunt prinse pe ciorchine? Ce gust crezi ca au doar privindu-le? Nu-i asa ca deja iti lasa gura apa?

2. Foloseste-te de miros. Ia un bob si inspira, expira, inspira etc. Simti cat de suav este mirosul sau? Nu-i asa ca, din nou, iti plouă in gura? Bucura-te de acest moment, deja te-ai relaxat.

3. Imagineaza-ti povestea! Poate ti se pare ciudat, poate nu ai facut asta niciodata. Gandeste-te insa care ar fi povestea mancarii din fata ta. Cine a contribuit, cine a muncit ca tu sa ai pe masa farfuria asta cu mancare? E vorba de oameni, de albine, de natura, de ploaie, de pamant si de soare. De cel care a cultivat ingredientele, le-a crescut, le-a cules. De cei care le-au transportat si vandut. De cel care le-a cumparat (tu esti?), de cel care le-a gatit. Gandeste-te acum la legatura dintre toate acestea si la rezultatul final.

4. Simte recunostinta. Este o urmare fireasca, naturala, a punctului anterior. Savureaza cateva clipe recunostinta pe care o simti pentru toti cei care au facut cate ceva ca tu sa ai in farfurie felia aceea irezistibila de dovleac copt cu scortisoara si miere :). Ei bine, a venit momentul sa o savurezi si pe ea! Poti sa-ti incepi linistit masa…




Mai am o veste buna. Studiile spun ca aceia care sunt obisnuiti sa simta recunostinta sunt mai fericiti decat ceilalti. Ca a simti recunostinta este o metoda de a aduce mai multe momente cu emotii pozitive in zi. Sa fim, asadar, recunoscatori pentru momentele minunate din viata noastra! Chiar si pentru salata aia cu rosii cherry, avocado si ceapa verde :).

Sursa de inspiratie: http://www.mindful.org/

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!