Cat de mult iti pui in farfurie?

Dupa ce ai terminat totul din farfurie, iti mai iei o portie?



Cat de mare e farfuria in care mananci?

marimea portiilor -lasagna

Niste intrebari aparent banale, dar raspunsurile se pot reflecta in… cifrele de pe cantar.

Azi, la capitolul Sfaturi pentru slabit, voi vorbi despre marimea portiilor. Poate ca unii dintre noi acordam suficienta atentie marimii portiilor, poate ca altii le trecem cu vederea. Tin insa sa va spun cateva vorbe.

Sfaturi pentru slabit: marimea portiilor

In primul rand, sa ne amintim ca digestia incepe inainte de a ajunge mancarea in stomac. Mai exact, din momentul in care vedem mancarea in fata noastra. Nu ti s-a intamplat sa vezi ceva bun-bun si „sa-ti lase gura apa”? Ei bine, aici este inceputul. Asa ca tot ceea ce vedem in fata ochilor are o mare importanta pentru digestie si metabolism.

Daaar, informatiile vizuale ne si pot pacali. Cum? Daca alegem o farfurie mare, vom avea tendinta sa punem mai multa mancare decat daca am folosi o farfurie mica. Sau, daca luam o farfurie mare si punem mancare putina, s-ar putea sa avem impresia ca nu ne saturam, pentru ca este prea putina mancare…

Asa ca ideal este sa folosim farfurii mici si sa nu ne punem o a doua portie. Bineinteles, nici farfuria mica nu trebuie sa o umplem cu varf!

Ca sa nu existe confuzii, va las sa va distrati cu un instrument care pe mine m-a amuzat. Pentru o lista destul de mare de alimente, gasiti comparatie cu un obiect, pentru a sti cat e bine sa mancati.

De exemplu, un cartof copt trebuie sa fie cat un… mouse, un stiulete de porumb sa fie lung cat un creion, iar branza sa fie cat trei zaruri. Portia de carne de vita ar trebui sa fie cat un pachet de carti, iar o felie de carne de porc, cat un CD.

marimea portiilor

Acest instrument este doar orientativ, bineinteles. Este posibil sa ne saturam chiar si cu portii mai mici. Sau sa trecem prin anumite momente cand avem nevoie de mai multa mancare, de mai multa energie, cum ar fi recuperarea dupa o perioada de boala sau cand ne simtim foarte obositi.




Cel mai bine e sa ne ascultam corpul si sa mancam exact cat ne cere el. Stiu, e greu daca nu avem acest exercitiu si suntem departe de noi insine, departe de dorintele si de nevoile noastre.

Foto credit: http://www.webmd.com/

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!