ce sa stim

Vrei sa slabesti si nu stii ce sa alegi: sa dai o caruta de bani pe un abonament la o sala decenta?

Si dupa aia sa te enervezi ca te calci pe picioare cu cine nu ai chef sau ca nu ai suficienta vointa sa te deplasezi pana la locul cu pricina, dupa ce ai mai si dat bani.

Ba, mai mult, urasti sa faci miscare. Sau sa tii diete – e greu de ales una special pentru tine, care „sa mearga”; e posibil sa nu aiba efecte pe termen lung si trebuie sa o iei mereu de la capat; iti consuma energia pe care ai putea sa o folosesti in mod creativ in alte directii.

Te enervezi ca ai baut doar un ceai anemic de dimineata, ca ai infulecat la pranz o salata verde, fara ulei, bineinteles, si ca seara ai gustat dintr-o banana (era una mare si te-ai fi simtit cu musca pe caciula s-o mananci pe toata) si, cu toate astea, cantarul ala se incapataneaza sa-ti arate la fel?

Ei bine, ce pot sa spun? Sa faci exercitii e vital. Nimic nou, pana aici, precis stii asta. Sa tii dieta poate e mult spus. E nevoie sa gasesti un stil de viata care sa te avantajeze: sa mananci ce-ti place, dar sa fie sanatos. Si asta nu doar in iunie, cand te pregatesti sa pleci in concediu la mare, ci… toa-ta via-ta (am dorit sa sune raspicat).

Insa, din toata povestea asta cu sportul si dietele, lipseste ceva. Un ingredient care a fost ignorat pana acum, dar atat de important pentru succesul activitatilor noastre – fie ca facem exercitii, fie ca tinem diete, fie ca vrem sa realizam un proiect nou sau chiar sa intram intr-o relatie.

Indiferent de ce anume alegem – dietele sau sportul –, ne dorim, de fapt:

  • sa crestem capacitatea metabolica;
  • sa ardem mai multe calorii;
  • sa avem un corp mai armonios;
  • cantarul sa ne aduca zambetul pe buze ori de cate ori ne spune cate kilograme mai avem.

Insa atunci cand vrem sa crestem capacitatea metabolica trebuie:

  • sa nu fim stresati (stiu ca e greu); stresul ne impiedica sa ardem calorii; mai mult, favorizeaza depunerile de grasime;
  • sa incetinim ritmul in tot ceea ce facem (stiu ca e si mai greu, mai ales ca avem tendinta sa adaugam pe lista de “to do”-uri cat mai multe activitati, cu mult peste posibilitatile de realizare);
  • sa nu cautam perfectiunea – asta aduce abuz de sine intr-un domeniu al vietii noastre (facem exercitii epuizante, tinem diete stresante, vorbim si gandim urat despre noi: “Iar m-am ingrasat ca vaca!”. Sau, dupa caz, ca porcul);
  • sa fim atenti la ce gandim; gandurile negative creeaza stres in organism, iar stresul ne impiedica sa ardem calorii, cum am spus;
  • sa intelegem ceva din toata povestea asta cu slabitul: care e lectia de viata pe care trebuie sa o invat atunci cand ma confrunt cu probleme de nutritie, de imagine corporala?

Asadar, elementul psihologic a fost si inca este cel lasat intr-un con de umbra, cand vine vorba de slabit si nu numai. E pacat sa nu ne dam seama cat de puternica este legatura minte-corp-suflet si sa ignoram puterea gandurilor noastre asupra propriei vieti.

Foto: © Kagenmi | Dreamstime.com; Pixabay.com