Sa-ti spun drept: dieta saraca in grasimi te poate ingrasa!

Nu, nu vreau sa te conving ca e proasta, ca sa propovaduiesc cine stie ce alta dieta.

Cred in diete, pana la un punct. Desi sunt foarte selectiva.

Fiecare poate avea un sambure de adevar. Pentru mine. Pentru tine, poate fi alt… sambure de adevar.

Te gandesti, probabil, ca vrei sa scapi de ceva kilograme. Mai ales ca se apropie sarbatorile.

Si pentru ca esti in cautare de diete, sa-ti zic ce se intampla cu dieta saraca in grasimi.

Dieta saraca in grasimi – efecte posibile

1. O dieta saraca in grasimi te poate ingrasa. Pentru ca alimentele sarace in grasimi sunt „asezonate” cu ceva zahar.

De ce?

Daca iei un aliment si inlaturi grasimile, o sa aiba un gust de nici pisica ta n-o sa-l vrea. Pe scurt, aproape oribil.

Asa ca producatorii s-au gandit sa imbunatateasca gustul.

Au pus zahar.

Pe scurt, o varianta a unui aliment cu continut sarac in grasimi nu inseamna una cu mult mai putine calorii decat varianta cu grasimi ”normale”.

dieta saraca in grasimi
2. O dieta saraca in grasimi te poate ingrasa. Stiu. Am repetat. De data asta, din alt motiv.

Cercetatorii de la Food and Brand Lab, Cornell University, au ajuns la o concluzie uimitoare.

”Sarac in grasimi” de pe eticheta produselor ii face pe oameni sa manance cu 50% mai mult decat cei care vad un aliment fara aceasta mentiune.

Asa ca degeaba alegi ceva cu continut scazut de grasimi si mananci mai mult. Mai ales daca tinem cont si de afirmatiile de la punctul 1. Probabil ca ajungi sa mananci mult mai mult zahar decat crezi.
3. O dieta saraca in grasimi te poate ingrasa. Stiu. Deja devin cicalitoare.

De data asta, motivul este reactia organismului la o dieta saraca in grasimi.

Cine va manca alimente sarace in grasimi va avea pofte.

Corpul cere mancare cu grasime.

Asa ca pretul platit pentru astfel de alimente este… un apetit ridicat.

Exact ce nu-ti doresti de la o dieta.

Iti va fi groaznic de foame. Nu vei sti de ce nu poti sa-ti controlezi apetitul.

Si vei ceda, pana la urma…

In plus, corpul intra in ”raspunsul de supravietuire”. Asta, pentru ca nu primeste macronutrientii de care are nevoie.

Si are nevoie de grasimi. De grasimi bune, cum sunt cele din:

  • seminte,
  • alune,
  • avocado,
  • ulei de masline,
  • oua etc.

Ce e raspunsul de supravietuire? Cand te infometezi sau iti lipsesc nutrienti de care ai nevoie, corpul se sperie. Si isi face provizii suplimentare cand primeste mancare. Pentru ca se teme ca nu ii vei da mancare.

Efectul raspunsului de supravietuire:

  • se stocheaza grasimi
  • incetineste arderea caloriilor
  • nu se construiesc muschii

Exact ce nu vrei intr-o dieta.

Nu-ti zic sa mananci grasimi, in general. Repet, doar grasimi bune. Nu intra, asadar, in discutie margarina cu ale ei grasimi trans, uleiurile hidrogenate din junk food, grasimile sintetice.
4. O dieta saraca in grasimi reduce nivelul de testosteron din corp.

Femeile care citesc probabil ca stau linistite.

Dar trebuie sa stie ca si ele au acest hormon in organism. E adevarat, in cantitati mai mici.

Si ca el este important pentru sanatate atat pentru femei, cat si pentru barbati.

Ce se intampla daca scade nivelul de testosteron:

  • scade masa musculara
  • creste cantitatea de grasime din corp
  • osteoporoza
  • depresie
  • tulburari de somn
  • libido scazut
  • infertilitate
  • risc crescut de boli cardiovasculare
  • risc crescut de aparitie a bolii Alzheimer etc.

5. O dieta saraca in grasimi iti poate face mai mult rau decat bine.

Alimentele cu continut redus de grasimi contin deseori ingrediente artificiale.

Asta, ca sa mimeze textura si aroma grasimilor naturale.

Si, stii bine, ce e nenatural va influenta negativ sanatatea. E ca si cum te-ai juca de-a v-ati ascunselea cu natura…

In plus, lipsa acizilor grasi esentiali duce la:

  • cresterea nivelului trigliceridelor, si asta inseamna boli cardiovasculare
  • reducerea ”colesterolului bun”
  • dereglari in producerea de hormoni
  • afectarea tensiunii arteriale
  • dereglari ale tiroidei etc.

Pe scurt, cantareste bine nu doar caloriile sau grasimile, cand vrei sa slabesti. Cantareste bine la ce riscuri te expui cand alegi o dieta (ca sa intri in rochia aceea care-ti venea ca turnata acum 20 de ani…).

Surse:
http://foodpsychology.cornell.edu/outreach/low-fat.html
http://psychologyofeating.com/body-image-nutrition/
http://authoritynutrition.com/7-ways-the-low-fat-diet-destroys-your-health/

P.S. Probabil va intrebati ce-am patit de scriu asa sacadat. Exista niste studii care zic ca mesajul pe internet este citit/inteles de mai multi oameni daca propozitiile sunt mai scurte.

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihonutritie.

Vreau sa iti ofer GRATUIT un indrumar pentru schimbare despre mancare si diete, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!